Gå till innehåll

Korall okänd


kocknick

Rekommenderade inlägg

bfa8bc922fd7abf65dc75f49aaf30eac.jpg

Som titeln lyder, vet jag inte namnet på den.. men polyperna har inte öppnat sig på 2-3 veckor nu.. mina andra koraller ser ut att må super. Håller på att buffra upp mitt kh, ligger på strax under 8 nu. Har mellan 10-25 i nitrat och lite fosfat, salt 1.025.. har inte fått balling ännu men ska tydligen få det nu i veckan.

MEN..minns inte att den hade det gråa mellan alla polyper och på 1 ställe finns det som ett gult slemm. post-8868-14468936333868_thumb.jpg

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite dåliga bilder, men det ser ut som Briaerum (stavning?).

De kan ibland dra ihop sig över längre perioder och sen komma tillbaka.

Det gråa ser ut som detrius (skit), prova att blåa bort det med en pump eller dylikt.

Det gula ser ut som svamp (bra).

Det gråa är inte sikt, kan det bero på fosfatbrist?

Skickat från min SM-T530 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du se någon form av indikation av färg på saliferts fosfatest så har du definitivt inte brist på fosfat, det är inte det första man behöver fylla på med i ett normalt kar som är ett slutet system som konstant gödslas.

Har du riktigt lågt fosfat ett tag så brukar dom flesta alger få en gulaktig ton, inte en frisk grön som den man ser på din andra bild.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du se någon form av indikation av färg på saliferts fosfatest så har du definitivt inte brist på fosfat, det är inte det första man behöver fylla på med i ett normalt kar som är ett slutet system som konstant gödslas.

Har du riktigt lågt fosfat ett tag så brukar dom flesta alger få en gulaktig ton, inte en frisk grön som den man ser på din andra bild.

//NiXoN

Får en viss färgindikation på salifert så antar att det inte är nå problem med fosfaten. Dock är det skumt att på bilden ser man grönt men inte med blotta ögat

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...