Jocke Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Jag har två frågor.Ska jag ha gäng tejp på Co2 flaskan där jag skruvar på manometern?.Vad är kranen till för som sitter på Kalkreaktorn,inte den kranen som man ställer invattnet på utan den andra. Citera
BroderIsak Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Ja du kan ha lite gäng tejp då jag upptäckte att min läckte lite! Vad har du för märke på reaktorn då?? Citera
stigigemla Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Jag har AGA tub och manometer. Där skall man definitivt inte ha gängtejp utan bara originalpackningen av mjuk aluminium. Citera
BroderIsak Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 Aqua care model nr 1Du menar alltså krannen som sitter mellan granulat röret och där vattnet kommer in. Den kranen gör så att du drar ner cirkulation i reaktorn.Om du inte får upp KH typ kan du vrida den lite typ 1cm så kan det bli bättre. Men du kan inte stänga den för mycket för då börjar pumpen att gå torr och då sticker impellern kan jag lova.Så du får prova dig fram.Sen upptäckte jag att det var bättre att ha högre vattenflöde IN än vad som stod i instruktionerna och ställa ner lite på kranen typ. Lycka Till.. Hör av dig om du inte får stil på det.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.