deelay Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Hej, Tänkte kolla om någon vet kan säga mig vilka dessa är. Färgerna på bilderna stämmer hyffsat bra. En gul/senapsgul, en gulgrön. Den lilla rosa stumpen kan vi hoppa över. Tack på förhand. Citera
bjomat Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Det är aldrig lätt med ID på acropora...Tycker den gröne är lik chesterfieldensisDen senapsgula kan vara rätt mycket så ingen gissning där tyvärr Citera
ormet Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Den gula tyckte jag var väldigt lik gemmifera när jag såg den live. Citera
bjomat Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Jag ändrar mig till sarmentosa på den gröne Tror inte på gemmifera på senapsgula. Citera
deelay Postat 26 oktober 2015 Författare Postat 26 oktober 2015 Ok, tackar för hjälpen. Ska surfa lite o kolla.bjomatDet känns väldigt ackurat, tack för det. Citera
deelay Postat 26 oktober 2015 Författare Postat 26 oktober 2015 bjomatDu tror inte på gemmifera, kan du utveckla? Citera
ormet Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Den ser inte ut som gemmifera på bilden. Gemmifera är en knubbig korall. Men jag såg den i butiken och tyckte den var väldigt lik gemmifera då. Även om man sällan/aldrig skall artbestämma på färg så har jag bara sett gemmifera med den färgen tidigare. Kanske blir lurad av det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.