Gå till innehåll

Mandarin


sebastianboos

Rekommenderade inlägg

hmm, finns lite delade meningar om hur man skiljer hane och hona åt. jag vet att min har en vimpel på ca 1cm. jag skall undersöka och se lite närmre... förresten, kan man ha ett par i ett 230 liters akvarie? eller är det för litet? för isåfall så kan jag ju sluta undersöka direkt....;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte att du ska ha det eftersom dom livnär sig mestadels på kryp som finns i/på stenen. Risken är stor att det inte finns mat åt båda två, vilket kommer att resultera i att den svälter ihjäl. Jag har faktiskt gjort det misstaget till mitt 480 liters. Den ena vart helmager först och dog tillslut medan den andra är rund och fin. Du måste även ha ett väl inkört kar där det finns just dessa små kryp. Det kan dröja bra länge innan den tar annan mat som artemia mm. Inte säkert att den kommer att göra det heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl egentligen bara en fråga om foder,dvs tillräckligt med mat i stenen/sanden eller om man kan få dem att ta ersättningsfoder.

jag har nu haft mitt mandarinpar i flera år i mitt kar som är mindre än 250l,numera simmar dom ikapp artemian och räkrommen och tar även pellets typ Ocean Nutrition och aquaticnature.

Honan har en liten halvelliptisk första ryggfena, så om din har en pigg som första ryggfenstråle, så är det en hane.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...