Gå till innehåll

Vad ska ja ha i akvariumet ??


Doris

Rekommenderade inlägg

Hej

Är hyfsat ny innom denna värld

Undrar vad ska ja ha i akvariumet för undvika att mina stenkoraller + annat inte ska dö

Använder bara salifert coral calcium idag,men vad beöver ja mer :smiley22:

ljus 1x Coralvue 250 watt/ 20 000K =lampan är nästan helt ny

/1x Coralvue 250 watt/ 10 000K 250watts = kanske 7mån -->(körs i en 400w amature Kanske inte är bra???)<----

2xT8 sylvania coralstar

post-1476-14468912330427_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Är också helt ny inom området och sitter verkligen inte inne på kunskapen du efterfrågar men jag tror att frågan är lite fel ställd, det är nog därför du inte får något svar. Det finns tyvärr inte någon mirakelsoppa att hälla i akvariet som gör att koraller trivs. Det är en stor mängd faktorer som samverkar och som måste stämma för att svårare koraller och djur ska trivas. Rätt ljus, bra cirkulation, korrekta nivåer av spårämnen.

Vad som dessutom är rätt ljus, bra cirkulation och korrekta nivåer av spårämnen varierar beroende på vem du frågar...

MVH

Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också märkt att de relativt oansenliga knapparna kan bita ifrån rejält när de kommer i kontakt med andra koraller. Men så säger somliga att de innehåller ett av världens starkaste gift också...

Ang tillsatser så beror det på dina värden. Jag använder calcium, kalkwasser, magnesium och KH buffer vid behov och näring i pulverform till korallerna. Vad har du för värden och hur mycket koraller har du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...