Ouscazz Postat 6 september 2016 Dela Postat 6 september 2016 Riktigt häftigt att du får upp dem i storlek. Gissar att det är ofantligt mycket jobb med täta vattenbyten? Vårt Oscellaris-par leker varannan vecka och får larver varje gång. Sen blir det såklart inte mer eftersom de går i visningskaret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Markus Postat 10 september 2016 Författare Dela Postat 10 september 2016 Ja det är ganska mycket jobb med vattenbytten i början men nu har jag så pass mycket levandesten så det behövs inte så ofta. mitt lekpar går också i visningskaret men det är bara att stänga av alla pumpar två timmar dag 8 när ljuset släcks, och sen är det bara att fånga ynglen. men det är mycket jobb och det blir ganska kostsamt, så även om dom går att sälja så kommer det att gå minus 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 10 september 2016 Dela Postat 10 september 2016 Men trots kostnaden så e de en otrolig boost för sitt ego :). Är sjukt roligt att lyckas föda upp saltvattensfiskar. Ska försöka på clowner jag med när jag får igång nya akvariet och förhoppningsvis lek på dom igen :). Har lyckats med bangaiier och pepparmintsräkor innan :). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 10 september 2016 Dela Postat 10 september 2016 2 timmar sedan, Markus sa: Ja det är ganska mycket jobb med vattenbytten i början men nu har jag så pass mycket levandesten så det behövs inte så ofta. mitt lekpar går också i visningskaret men det är bara att stänga av alla pumpar två timmar dag 8 när ljuset släcks, och sen är det bara att fånga ynglen. men det är mycket jobb och det blir ganska kostsamt, så även om dom går att sälja så kommer det att gå minus Ok, de blir alltså frisimmande när ljuset släcks dag 8? Då är det kanske värt ett försök. Hade varit kul. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.