Rameau Postat 23 november 2015 Postat 23 november 2015 Halloj, jag kör i vanliga fall FM balling light, när jag kom till butiken var det såklart slut men de hade calcium från Aquaforest på hyllan och personalen sa att det var samma innehåll som FM. Nu till det märkliga, fyllde upp behållaren med 4 liter vatten sen i med CA pulvret, behållaren blev alldeles varm och när jag stoppa ner en termometer så slog den i höjden 40 grader+++++ , kom ånga ur öppningen när jag klämde på dunken som var alldeles mjuk av värmen, sen märkte jag att det var sen märklig färg på blandningen nästan mot brun/gul...vågar jag använda denna blandningen? :S känns väldigt skumt, dunken är fortfarande så varm att det bränns om jag håller under den.... Citera
bjomat Postat 23 november 2015 Postat 23 november 2015 Så varm blir min Ca-blandning med (Fauna Marin)När jag tillsätter spårämnena blir blandningen gulbrun. Kanske AquaForest har spårämnena iblandade redan på nå vis?! 1 Citera
Rameau Postat 23 november 2015 Författare Postat 23 november 2015 aha :S jag har inte upplevt det med FM, men då känns det tryggare tack Citera
izfisk Postat 23 november 2015 Postat 23 november 2015 Det är därför man ska hälla saltet i vattnet å inte tvärtom Citera
Rameau Postat 23 november 2015 Författare Postat 23 november 2015 Det är därför man ska hälla saltet i vattnet å inte tvärtom Men det var så jag gjorde? vad händer om man gör tvärt om? Citera
izfisk Postat 23 november 2015 Postat 23 november 2015 blir en ganska kraftig kemisk reaktion skulle tippa att vattnet kan bli väldigt varmt å expandera fort men är inte säker har inte testat 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.