Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Då har man byggt rev klart ☺ åsikter?9facee603758369548df6ecedad466be.jpg,f52b6957a001097a837fcb22cce81174.jpg

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Postat

Jag gillar det skarpt, kommer att bli en perfekt bas för koraller som växer utåt sidorna. Hur har du fäst ihop dem?

Postat
  • Författare

Bara staplat på varandra .och under varje sten finns grotta ☺ska försöka ta bild på det imorgon.

Postat

Okej, tips är att fästa samma dem på nåt sätt, epoxy eller borra hål genom dem och trä pvc rör eller nåt genom dem. Blir lättare sen när man ska montera koraller när basen är stabil och inte rasar om man tar i lite.

Postat
  • Författare

Här är bilder på grottor 7598fb982a01e4bd57905876df835e70.jpg3472f95f644c847fc77cc50e9396b259.jpgaa5fd0664660367d85d4cbc7d41a7c4d.jpg

Postat
  • Författare

Det är bara den översta stenen som sitter lite lösare dem andra sitter som gjutna för varandra, om man ska limma dem kan man göra det under vattnet eller måste jag ta ut allting ?

Postat
  • Författare

Ska fiksa en sån så det inte rasar ☺ .Nu har jag haft så i en väcka ,ska man ha belysning på ?

Postat

Ett bra tips är att läsa "saltvattenskemi för dummies" den finns under kemi och vatten. Men under uppstart bör man ha minimalt med ljus

Men det mesta står där

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

hej, det har inte hänt så mycket allting är i gång och puttar på :chuncky:  ,nu på lördag ska jag köpa tester att testa lite mitt vatten .vilka tester rekomenderas ? tänkte på SALIFERT verkar vara bra

Postat

Jag använder mig av saliferts nu under uppstarten, och då mäter jag nitrat, KH och fosfat men ska nu komplettera med en del andra tester.

Postat
  • Författare

Nån som vet vad är det som kryper på rutan? 4a08a84d650004ea46174e79b5a311f9.jpg

e5b2d225977bd7f69d9be45334c48574.jpg

Postat

Någon nakensnäcka skulle jag tro. Undrar om jag inte hade exakt samma när jag startade upp, mina är dock borta tyvärr. Riktigt coola :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.