Scuba Postat 27 november 2015 Postat 27 november 2015 (ändrat) Hej!Har nu provat på detta med salt i ca 1 år (140l kub) och har tänkt konvertera ett av mina sötkar (720l) till salt med intern sump, Så nu undrar jag lite över måtten och ev. annat jag bör tänka på med en intern sump.Har tänkt mig en deltec sc 1660 med måtten 245×180×575 L×W×HRäcker det om jag "skärmar" av 30 cm av karet då?Det jag har tänkt mig ha i den är ett grovt förfilter vid ytavrinningen och ett par filtersockor +skummare och returpump.Och vilka mått ska/bör man ha på dom olika facken?Tacksam för svar av nån med kunskaper inom detta område. Ändrat 27 november 2015 av Scuba Citera
stigigemla Postat 28 november 2015 Postat 28 november 2015 PärS har en tråd om sitt akvarium med inbyggd sump.Kommer jag ihåg rätt finns det med mått i tråden.https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/49446-930l-med-inbyggd-sump/?hl=930l Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.