mr cheezy Postat 6 december 2005 Dela Postat 6 december 2005 hej.. sak skaffa mig en bamboo haj i ett minst 1000 liters akvarium.. undrar om nånon har nån efarenhet av dessa djur som de vill prata av sig lite om... allt från allt.. t.ex. hurdant akvarium du hade, hur mycke de åt.. allt:) tack i förhand... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 6 december 2005 Dela Postat 6 december 2005 Personligen tycker jag att ett tusenliter är på tok för litet..Men här är ett par länkar, finns fler.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/search.php?searchid=94010 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 6 december 2005 Dela Postat 6 december 2005 Det fins ganska många varianter och storlekar på bamboo hajar så storleken på karet bestäms av vilken art du väljer. Jag måste tyvärr säga att det är ganska tråkiga kreatur att ha i karet. Den enda gången man ser dom är när man kör ned en bit strömming i karet. Att ha en fisk som man ser maximalt 3 minuter i veckan är ganska tråkigt. Och att ha ett akvarium som saknar gömställen är inte bra för hajen.Den jag hadde var drygt 30 cm lång och käkade en halv strömming 2-3 gånger i veckan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 6 december 2005 Författare Dela Postat 6 december 2005 länken du skrev funkar tyvär inte... Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer. vad jag har läst så e minimum ca 690 liter men detta tycker jag låter idiotiskt litet.. men att ca 1000 å uppåt e mer rekomenderad storlek till denna haj.. å storleken på akvariumet jag e ute efter e 1000 liter plus.. gärna en hel del större... // Robin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 6 december 2005 Dela Postat 6 december 2005 Sök efter Wicked. Han hade en bamboo shark och massa bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hulteke Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Lite nyfiken, hur gick det??? Hittade du info? Har du bilder på din haj? Mvh.Ricard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 10 januari 2007 Författare Dela Postat 10 januari 2007 information har jag hittat i massor dock inte i sverige.. har inte några bilder på min haj då den fortfarande ligger i ett ägg.. men bilder kommer i min tråd om akvariumet så småningom.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
asmshn Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Hej mr cheezy vart har du köpt din haj? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.