mattiasbrann Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Finns det någon bra saltvattensbutik nära Gävle? Har varit i Uppsala nu och det enda öppna är djurhobby som inte har ett speciellt bra utbud. Några tips? Mvh Citera
BatmanGefle Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 (ändrat) Har letat jag med, men det bästa jag hittat hitintills är Bromma zoo (www.zoo.se). Inte direkt jättenära dock... Söders zoo (i söderbacken) kan dock ta hem en del grejor (Imazo vet jag de beställer ifrån iaf). Jag har inte handlat levande av dem men kan enligt dem själva ta hem saltvattensdjur men de har ingen möjlighet att hålla dem i affären så man måste hämta samma dag! Ändrat 2 januari 2016 av BatmanGefle Citera
NovemberRain Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Det finns inga vettiga saltvattensbutiker i Uppsala. I Stockholm har du Triton Akvarium (Täby) och Aqua Stockholm (Sollentuna) som är riktigt duktiga och inriktar sig på enbart salt förutom Aqua Stockholm som har en del söt också, jag personligen skulle aldrig handla på Bromma Zoo. Citera
BatmanGefle Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Se på fan! Trodde Triton bara var en webbutik! Lite närmre än Bromma dessutom (båda två)...Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
mattiasbrann Postat 3 januari 2016 Författare Postat 3 januari 2016 Vet att söders zoo tar hem, det berättade dom. Men det känns verkligen som att man vill se vad man köper först.Foder och utrustning är en annan femma. Citera
BatmanGefle Postat 3 januari 2016 Postat 3 januari 2016 Definitivt! Jag kommer antagligen åka ner till nån av Triton/Aqua i slutet av januari (helgen v.3) då mina städare betat lite mer och vattnet fått mogna på sig lite. Är du intresserad av att samåka?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
mattiasbrann Postat 4 januari 2016 Författare Postat 4 januari 2016 Ja men absolut. Då borde mitt akvarium vara moget och det är dags för nån korall/fisk! Hör av dig till mig här privat så kommer vi överens med något Citera
BatmanGefle Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Will do!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
MNilsson Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Närmaste är Arken Zoo i Falun och Borlänge båda har ett litet utbud av saltvattens fisk, koraller och tillbehör. Citera
BatmanGefle Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Har inte vägarna förbi Dalarna så ofta, men ska titta in om jag är i krokarna. Är de bra på att uppdatera sortimentet på webben?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.