MattiasN Postat 4 augusti 2017 Dela Postat 4 augusti 2017 Gott, det kommer ge med sig, kämpa på! Skickat från min SM-G920F via Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 augusti 2017 Författare Dela Postat 5 augusti 2017 Gott, det kommer ge med sig, kämpa på! Skickat från min SM-G920F via TapatalkTack kommer säker bli bättre med tidenDags bilder från nu kl 19:30Skickat från min iPhone med Tapatalk 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 september 2017 Författare Dela Postat 26 september 2017 Idag är det 1år sedan akvariet startade.Upp å ner men åter på G hoppas jag. Vattenbyte idag å borste mot algerna .Kvälls bilderKänner att stenupplägget blev bättre nu.Min tunze stream 6100 från 2001 la av tyvärr. Så måste köpa ny stream pump TipsFunkar Apex wav utan deras datorEller ska man köpa ny stream 3Eller fler stora nano streamSkickat från min iPhone med Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 oktober 2017 Författare Dela Postat 4 oktober 2017 Nytt test inskickat i torsdags till tritonBeställt en ny tunze stream 3 6150Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 november 2017 Författare Dela Postat 5 november 2017 Triton har slarvat bort mitt test men de skickade 1 nytt men inget extra för portot så har mailat tim c och beklagat att ett sådant stort företag missat porto och inget plåster på såren som goodwill får se vad om han svarar Lite manuella prover med salifertmy waterparameters:Alkalinität: 7,3 °dHCalcium: 470 mg/lMagnesium: 1200 mg/lNitrat: 0,00 mg/lPhosphat: 0,030 mg/lBrottas fortfarande med alger i huvudkaret trotts inköp av sniglar och eremiter senast nu i veckan. Har även köpt en Z. veliferumVäntar fortfarande på min nya pump men tråkigt nog så ingen respons från butik eller någon som helst återkoppling.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 7 november 2017 Dela Postat 7 november 2017 Hej Christian , surt att vänta men om du åker hit har du en direkt , jag skickar ett PM, kommer du i håg han som hade ett 540 och ett 720 med samma sump och likadan belysning ? det var samma vatten i systemet men 720 var helt igenväxt med alger , så ibland finns ingen logisk förklaring till alger , mvh stefan 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 7 november 2017 Dela Postat 7 november 2017 Hej Christian , kom på att jag har en hembyggd Dastaco kalkreaktor som samlar damm , jag var tvungen att prova hur enkelt det va att bygga en sådan , men jag har inga slang pumpar kvar , dom har jag gett bort , vi ses , mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 november 2017 Författare Dela Postat 10 november 2017 så jädra skönt inget som är fel eller behöver korrigeras. Salifert tester stämmer vad triton kom med. Skickade in provet till tyskland måndag 6/11 svar idag den 10/11 triton_20171110.pdf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 november 2017 Författare Dela Postat 10 november 2017 fattar ändå inte varför mina alger trivs. Mer sniglar kanske? Fick köpt mig en Tunze stream 6150 å testat den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 januari 2018 Författare Dela Postat 8 januari 2018 Då min skummar pump gått sönder och väntar på ny med garanti så mätte jag min pH i karet manuellt. Kl09:35Ghl datorn har även en pH probe men får ej rätt värden värden...Trotts jag kalibrerat den.Så har beställt lite co2 skrubbar media för att öka pH i karet. Byggde ihop en reaktor lite snabbt av saker jag hade hemma i bra ha lådan - 2.7 liters facett hammar plast spagetti låda- 10mm genomförning för tryckluft slang - 12mm trycklufts slang Hittades denna idén Och fick ihop dennaIdéerSkickat från min iPhone med Tapatalk 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BatmanGefle Postat 8 januari 2018 Dela Postat 8 januari 2018 Då min skummar pump gått sönder och väntar på ny med garanti så mätte jag min pH i karet manuellt. Kl09:35Ghl datorn har även en pH probe men får ej rätt värden värden...Trotts jag kalibrerat den.Så har beställt lite co2 skrubbar media för att öka pH i karet. Byggde ihop en reaktor lite snabbt av saker jag hade hemma i bra ha lådan - 2.7 liters facett hammar plast spagetti låda- 10mm genomförning för tryckluft slang - 12mm trycklufts slang Hittades denna idén Och fick ihop dennaIdéerSkickat från min iPhone med TapatalkSnyggt! Lagom volym på den med!Bara en tanke...du är inte rädd att luften hittar en kanal genom mediat och en del av volymen kommer blir oförbrukad? Dvs enklaste vägen mellan inröret och utröret.Jag vågade inte chansa på det utan jag gjorde som bifogad bild för att försöka sprida luften lite... Sen om jag har överarbetat det eller inte, det vet jag inte.Sent using Jedi mind trick. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 januari 2018 Författare Dela Postat 8 januari 2018 (ändrat) Snyggt #BatmanGefle Ja det var min tanke först med ,kollar på ATI lösning så drar den igenom galler i toppen å suger sedan ut i botten. Min skummar ska suga 600liter/h så borde det bli bättre som du gjort Ska klippa till lite ventilations filter för att kulorna ej ska trilla ner i botten Skickat från min iPhone med Tapatalk Ändrat 8 januari 2018 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 januari 2018 Författare Dela Postat 24 januari 2018 Funderar lite skummar pumpen är ännu ej kommen Gjorde ett 60liters vatten byte i karet Funderar ytterligare att dra en slang utifrån så man får ute luft in i co2 tvätten och ej inne luft. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 januari 2018 Författare Dela Postat 30 januari 2018 Skummar pumpen kom idag å den är grymt skillnad änn innan kör på läge 4 utav 8 å får ändå en bra skummkronaFör att få bukt med svajande pH i karet som jag fattat att algerna trivs så tar jag nu även ute luft in i skummaren och kommer även koppla på en co2 tvättSkickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 januari 2018 Författare Dela Postat 30 januari 2018 Kör igång med granulerTips om logger (IOS) med grafer för pH så kan jag manuellt lägga in detPH 7.96. Kl 15:22Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 januari 2018 Författare Dela Postat 30 januari 2018 Kör med aquacalculator men den tar inte så braSkriver jag 7.96 så sätter den 8 i phSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 januari 2018 Författare Dela Postat 30 januari 2018 Kör med aquacalculator men den tar inte så braSkriver jag 7.96 så sätter den 8 i phSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 januari 2018 Författare Dela Postat 30 januari 2018 Gjorde en egen tabell med graf i Numbers Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 januari 2018 Författare Dela Postat 31 januari 2018 PH håller sig stabilt sedan startBra skumningSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BatmanGefle Postat 31 januari 2018 Dela Postat 31 januari 2018 PH håller sig stabilt sedan startSkickat från min iPhone med TapatalkJämn kurva Refugium med omvänd belysningstid?Sent using Jedi mind-trick. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 mars 2018 Författare Dela Postat 24 mars 2018 Städat lite så därför skumpatron filter i akvarietKorallerna växer inte så snabbt men klar utveckling framåt, måste ta mer tid för akvariet...Har kompletterat med 2x24watt T5 markant skillnad i karet Bilden blir blå men jag gillar det vita ljuset.Skummaren funkar bättre med co2 skrubber samt utomhus luft Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 mars 2018 Författare Dela Postat 24 mars 2018 Stabila värden kh 7.5 pH 8.0-8.19 under dygnet Kör med 13ml triton core7 Högt på önskelistan en alcatronic kh Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 maj 2018 Författare Dela Postat 19 maj 2018 600dagar sedan startAllt känns ok. Algerna är nästan borta några små tussar kvar men ser ser snyggt ut.Skickat från min iPhone med Tapatalk 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 maj 2018 Författare Dela Postat 19 maj 2018 Skickat från min iPhone med Tapatalk 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 31 juli 2018 Dela Postat 31 juli 2018 Hej :-) Vad hände med dina clownäggsexperiment ?? mvh /micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.