wrang Postat 2 augusti 2018 Författare Dela Postat 2 augusti 2018 Hej :-) Vad hände med dina clownäggsexperiment ?? mvh /mickeHejsan. Jo allt gick väll som tänkt men tyvärr inga yngel. Ska se om jag kan bygga en Larval trappSom man kan sätta upp å lockar yngel till ljuset å ”dammsuger” upp larverna Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 augusti 2018 Författare Dela Postat 2 augusti 2018 Hej :-) Vad hände med dina clownäggsexperiment ?? mvh /mickeHejsan. Jo allt gick väll som tänkt men tyvärr inga yngel. Ska se om jag kan bygga en Larval trappSom man kan sätta upp å lockar yngel till ljuset å ”dammsuger” upp larverna Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 3 augusti 2018 Dela Postat 3 augusti 2018 Larvar trapp...?? Du får gärna utveckla dig :-D /micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 augusti 2018 Författare Dela Postat 3 augusti 2018 Larvar trapp...?? Du får gärna utveckla dig :-D /mickeEn ”dammsugare” för larver som kläckts ungefär. Den drivs av luftbubblor och en liten led lampa som clownfisk larverna dras till å åker med strömmen upp en egen behållareTyp denna egengjordaSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 4 augusti 2018 Dela Postat 4 augusti 2018 13 timmar sedan, wrang sa: En ”dammsugare” för larver som kläckts ungefär. Den drivs av luftbubblor och en liten led lampa som clownfisk larverna dras till å åker med strömmen upp en egen behållare Typ denna egengjorda Skickat från min iPhone med Tapatalk Så smart :-)….som jag fattar det är det en sorts ejektorståle som suger upp dem?.... Ska definitivt hålla mig ajour med dina framsteg... /micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 augusti 2018 Författare Dela Postat 4 augusti 2018 18/5-2018 Vissa saker ser man inte, men bra tillväxt tycker jag med denna sps korall jag ej vet namn påIdag 4/8-2018 Skickat från min iPhone med Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 september 2018 Författare Dela Postat 16 september 2018 Vissa saker ser man inte, men bra tillväxt tycker jag med denna sps korall jag ej vet namn påIdag 4/8-2018 Skickat från min iPhone med TapatalkSamma korall 14/9 Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 september 2018 Författare Dela Postat 16 september 2018 2018-09-16Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 oktober 2018 Författare Dela Postat 31 oktober 2018 Liten uppdatering från idag Karet funkar kanon på sin 2års dagSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 oktober 2018 Författare Dela Postat 31 oktober 2018 Kvälls bild: Från 2017-02 Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 november 2018 Författare Dela Postat 15 november 2018 Strömavbrott imorse allt ok efter 2hSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jarecki68 Postat 15 november 2018 Dela Postat 15 november 2018 On 2018-10-31 at 16:02, wrang sa: Från 2017-02 Skickat från min iPhone med Tapatalk Fint Christian 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 december 2018 Författare Dela Postat 7 december 2018 Tyckte det var nått konstigt med karet röd cyano börjar krypa på botten mätte lite å nej Alldeles för låg KH, ca, mg så får buffra upp mg lite, men kommer ej ihåg hur mycket man kan dosera per dag å hur mycket det höjerHar gjort en stamlösning på 250gram MgCl2 och 7dl vattenMin milca växer iallafall tyckte den stått still 2017-03 2018-11-07Kalibrerat doserpumpen Uppdaterat firmwire i doserpumpBytt co2 tvätt för skummarens inluft (fauna marin skim breeze)Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 februari 2019 Författare Dela Postat 8 februari 2019 Känner mig nöjd med karet och korallerna som växer. Inte superfart men helt ok. bilder från idag 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 februari 2019 Författare Dela Postat 8 februari 2019 Kan bara ladda upp 5mb (bugg) så Inga fler bilder.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 februari 2019 Författare Dela Postat 8 februari 2019 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 februari 2019 Författare Dela Postat 8 februari 2019 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 februari 2019 Författare Dela Postat 8 februari 2019 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 februari 2019 Författare Dela Postat 8 februari 2019 (ändrat) Ändrat 8 februari 2019 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 februari 2019 Författare Dela Postat 16 februari 2019 (ändrat) Sjögurkan är ute å kryper bygger fortsätter i källaren för sumprummet Ändrat 16 februari 2019 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 mars 2019 Författare Dela Postat 14 mars 2019 Kh håller sig stabilt på 7.7 (salifert) kör med 26ml om dygnet nu med core7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 mars 2019 Författare Dela Postat 26 mars 2019 Fick hem idag 4liters triton Core7 Så bättre pris och lättare för mig Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 mars 2019 Författare Dela Postat 31 mars 2019 Trevligt med folk som bara svänger förbi med en korall. Dagens korallAcropora millepora dagsljus kvällsljus Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 maj 2019 Författare Dela Postat 5 maj 2019 Karet tuffar på Växer mer än man tror , känner mig nöjd med allt men flyttade lite för att den gröna acropran skulle få bre ut sig mer. Känns lite som en Avatar pelare - fyllt med mer core 7- beställt nya t5 lysrörSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 maj 2019 Författare Dela Postat 5 maj 2019 Samma korallSkickat från min iPhone med Tapatalk 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.