gordan_ Postat 26 januari 2016 Dela Postat 26 januari 2016 Hej tänkte att det var på tiden att jag presentera mitt nya akvarium på 250L. Tekniken jag kör med är rsm skummare, 3st jebao rw8 och belysning kör jag t5 6x39w Inriktningen på karet är sps mest acro + några lps. Karet har nu vart igång i 4 månader här kommer en video på hur det ser ut idag mitt akvarium mina invånare fiskar : Desjardinii kirurg palettkirurg (doris) 2x Ocellaris clownfish Blue eyed golden midas blenny Green spotted mandarin Dottyback Yellow wrasse Sandvändande goby 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 27 januari 2016 Dela Postat 27 januari 2016 Snyggt Gordan, Roligt att du är igång igen. Mycket fraggar har du fått i ser jag. Läcker Trachophyllia eller vad det nu är på botten. Bra drag på cirkulationen verkar det vara eftersom det knappt är någon sand längst fram. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 27 januari 2016 Författare Dela Postat 27 januari 2016 Tack Conny ja det är en del fragg, är ute efter mer endå vill att korallerna ska bygga revet medans dom växer och inte stenen, kör 3 st rw8 på max så det är bra drag i dom men korallerna trivs bra med mycket drag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 30 januari 2016 Författare Dela Postat 30 januari 2016 Mitt senaste tillskott en green spotted mandarin (lånad bild) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 30 januari 2016 Dela Postat 30 januari 2016 En Picturatus, snygg. Vi ses på träffen nästa helg, jag tar med far dins skummare då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 30 januari 2016 Författare Dela Postat 30 januari 2016 Ja det gör vi blir bra det, tar du också med fraggen på blå acron ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 30 januari 2016 Dela Postat 30 januari 2016 Det fixar jag, om jag kommer ihåg, är ju rätt mycket nu inför träffen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 30 januari 2016 Författare Dela Postat 30 januari 2016 några nya bilder på mitt kar : Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 30 januari 2016 Dela Postat 30 januari 2016 snyggt. Den stora LPS:en i vänsterhörnet har jag en lika dan. Va en av dom första korallerna jag köpte för över fyra år sen. Den gulprickiga ricordean hade jag inte sagt nej till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 30 januari 2016 Författare Dela Postat 30 januari 2016 tack krille ja den ricordean är fin en av favoriterna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 30 januari 2016 Dela Postat 30 januari 2016 Gillar din Acanshög 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 31 januari 2016 Författare Dela Postat 31 januari 2016 Har 3 st till men dom är hos farsan dom blev vita är jag bytte till t5 2st rainbow och en bubberbanki men dom är påväg tillbaka i färgen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 8 februari 2016 Författare Dela Postat 8 februari 2016 Idag mätte jag mina värden i karet och allt såg bra ut förutom fosfaten som ligger på 0,000 Någon som har tips på hur jag får upp den lite?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 8 februari 2016 Dela Postat 8 februari 2016 Vad mätte du med ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 8 februari 2016 Författare Dela Postat 8 februari 2016 jag mätte med farsans Hanna checker den visa 0.000 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Ta ur fosfatremover, sluta med vodka, nopox eller biopellets. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Om du måste höja så mata mer samt givetvis Stigs inlägg ovan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 9 februari 2016 Författare Dela Postat 9 februari 2016 okej ska prova det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 9 februari 2016 Författare Dela Postat 9 februari 2016 ska köpa mig ett triton lab test och prova där får man ju svar på allt typ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Tack för kaffet Gordan, tyckte det såg bra ut i ditt kar 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 9 februari 2016 Författare Dela Postat 9 februari 2016 tack Conny vi får ses snart igen tycker jag, dricka kaffe och prata akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 10 februari 2016 Författare Dela Postat 10 februari 2016 Några nya bilder på mina koraller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 10 februari 2016 Dela Postat 10 februari 2016 Snyggt Gordan 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 10 februari 2016 Författare Dela Postat 10 februari 2016 tack conny det växer lite varje dag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 22 februari 2016 Författare Dela Postat 22 februari 2016 Har fått några nya fragg En Gomezi, en Nana och en jag ej vet namnet, här är några bilder + min SBSC och några ricorder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.