Postat 26 januari 20169 år Hej tänkte att det var på tiden att jag presentera mitt nya akvarium på 250L. Tekniken jag kör med är rsm skummare, 3st jebao rw8 och belysning kör jag t5 6x39w Inriktningen på karet är sps mest acro + några lps. Karet har nu vart igång i 4 månader här kommer en video på hur det ser ut idag mitt akvarium mina invånare fiskar : Desjardinii kirurg palettkirurg (doris) 2x Ocellaris clownfish Blue eyed golden midas blenny Green spotted mandarin Dottyback Yellow wrasse Sandvändande goby
Postat 27 januari 20169 år Snyggt Gordan, Roligt att du är igång igen. Mycket fraggar har du fått i ser jag. Läcker Trachophyllia eller vad det nu är på botten. Bra drag på cirkulationen verkar det vara eftersom det knappt är någon sand längst fram.
Postat 27 januari 20169 år Författare Tack Conny ja det är en del fragg, är ute efter mer endå vill att korallerna ska bygga revet medans dom växer och inte stenen, kör 3 st rw8 på max så det är bra drag i dom men korallerna trivs bra med mycket drag
Postat 30 januari 20169 år En Picturatus, snygg. Vi ses på träffen nästa helg, jag tar med far dins skummare då
Postat 30 januari 20169 år Författare Ja det gör vi blir bra det, tar du också med fraggen på blå acron ?
Postat 30 januari 20169 år snyggt. Den stora LPS:en i vänsterhörnet har jag en lika dan. Va en av dom första korallerna jag köpte för över fyra år sen. Den gulprickiga ricordean hade jag inte sagt nej till
Postat 31 januari 20169 år Författare Har 3 st till men dom är hos farsan dom blev vita är jag bytte till t5 2st rainbow och en bubberbanki men dom är påväg tillbaka i färgen
Postat 8 februari 20169 år Författare Idag mätte jag mina värden i karet och allt såg bra ut förutom fosfaten som ligger på 0,000 Någon som har tips på hur jag får upp den lite??
Postat 9 februari 20169 år Författare ska köpa mig ett triton lab test och prova där får man ju svar på allt typ
Postat 9 februari 20169 år Författare tack Conny vi får ses snart igen tycker jag, dricka kaffe och prata akvarium
Postat 22 februari 20169 år Författare Har fått några nya fragg En Gomezi, en Nana och en jag ej vet namnet, här är några bilder + min SBSC och några ricorder
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.