Ted Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Vem äger den här armen?? Den håller till i ett hål i en av de levande stenarna. Har inte sett någon kropp - bara tentakeln. Glad för svar! Ted Citera
m0jjen Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Det är en borstmasks huvud och halva kropp Citera
Ted Postat 15 februari 2016 Författare Postat 15 februari 2016 Tack - berätta - är den bra/dålig? Stanna eller flytta? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Sök på borstmask eller det engelska "bristle worm" Meningarna går i sär - för mig en "keeper" men blir det för många köper jag en boxarräka http://se.reeflex.net/tiere/838_Stenopus_hispidus.htm MVH Lasse Citera
Dosan Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Lasse! Tar boxarräkan borstmask??? Mina borstmaskar håller på att ta över akvariet och som av en händelse så har jag just köpt en boxarräka. Hoppas den gör sitt jobb i så fall. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Jag har åtminstone märkt att borstmaskarna minskar ordentligt om jag har en Stenopus hispidus (den räka som förr kallades boxarräka) i karet. Har aldrig sett att de tar dem - men antalet borstmaskar minskar kraftigt med tiden. MVH Lasse Citera
Ted Postat 15 februari 2016 Författare Postat 15 februari 2016 Ett tack till alla inblandade! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.