Gå till innehåll

Webkamera i karet


papi

Rekommenderade inlägg

Håller på med ett experiment i syfte att få lite bättre semesterkoll på karet. Har monterat en wekamera i en glasburk i akvariet. Lite kul att se världen ur ett fiskperspektiv! :)

 

D-link har även en emailtjänst så att man kan få kameran att automatisk skicka bilder på e-post i vald intervall! Allt provisoriskt så långt.

 

 

Namnlöst-1.jpg

FullSizeRender (16).jpg

Ändrat av papi
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är alltid roligt. Fler som har satt upp kamera? Varför inte samla en huvudrubrik här på guiden där man kan lägga upp sin länk om man vill dela med sig till likasinnade? (riktad till admin)

Skickat från min LT25i via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bytt upp mig till en HD-kamera med bättre egenskaper. Kör också med ett Seneye-system som med lampor indikerar om PH. amonium eller temp spårar ur (ingen webserver). Med ny placering av kameran kan jag då se om Seneyesystemet larmar. Kameran skickar automatiskt bilder vid några tidpunkter till min mobil varje jag. Tycker det känns som ett bra sätt att hålla ett öga på karet när man inte är hemma!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...