Gå till innehåll

hjälp med id


Totte

Rekommenderade inlägg

Om det är den anemon jag tror det är så råder jag dig att ta bort dom omedlbart. Fick själv med en sådan och vad jag kan se är dom identiska med den jag fick med, På två dagar brände den sönder 1/3 av den lobophyllian den satt på.

Och den sprider sig väldigt lätt.Dom är snygga men väldigt elaka mot andra koraller.

Mvh

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har minst 14 olika sorters knappar i mina akvarier och de är olika när det gäller aggresivitet.

När det gäller stenkoraller verkar det som att mina Montipora digitata är de känsligaste för konkurrens medan de skivväxande Montipora capricornis är litet tåligare följda av Seriatopora caliendrum. De storpolypiga verkar vara tåligare i allmänhet. Ett unikum verkar Galaxea vara som hos mig sopar undan allt annat vad jag kunnat se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ta kalciumhydroxid, blanda det med vatten så det blir som en smet.

sedan behövs en spruta, ingen nål eller så. sug upp smeten och spruta försiktigt ut det över det du vill döda men glöm inte att stänga av alla pumpar innan så det inte löses upp i akvariet. när man sprutar ut det kommer det att stelna ungefär som gips och "bränna" eller kväva anemonen till döds mycket fort. fungerar klockrent

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...