Gå till innehåll

Skutts kub


Lille Skutt

Rekommenderade inlägg

Tänkte jag skulle dra igång en tråd om det nya projektet som vart en rimless "60 kub.

 

Har kommit en bit på vägen men tänkte kasta ut lite bilder och lite info om utrustning så kan förhoppningsvis några vänliga själar komma med tips och förslag kanske? Tror även ni kan hitta en och annan tankevurpa också...

 

Jag tror det lutar att starta helt med död sten för att slippa överraskningar den här gången men vart det tar vägen sen har jag inte bestämt... Hade en tanke på att låta folket på SG bestämma inriktning på vart det ska ta vägen men det kan jag inte lova ;) 

 

 

Kuben är som sagt 60*60*60cm med 12mm Optiwhiteglas och en sump på 50*50*50cm och är byggda av Jagefeldts glasmästeri i Lysekil. Jag kan inget annat än rekommendera dom för en kanon service samt pris och ett grymt snyggt jobb men jag har inte testfyllt det än så jag kanske får äta upp dom orden men han lämnade garanti på att det inte läcker. http://jagefeldt.nu/

Baksidan på burken kommer bli klädd i svart vinyl.

 

Möbeln som burken ska stå på är en inklädd 40mm svetsad stålram. Och vill passa på att ge ett stort tack till min vän som jag hängt med sen barnsben för hjälpen med snickeriet för det hade jag inte fixat så snyggt på egen hand!

 

Rördragningen blir för "Beananimal" och kommer köras genom ett Synergy reef overflow som får ta emot flödet från en Vectra M1. Det blir entumsrör ner och 3/4 tums i returen. Det blir även en del krankopplingar för att vara förberedd på att driva lite övrig teknik med returpumpen.

 

Belysningen blir en Kessil A360W som kommer kombineras med 4st 24w t5

 

Övrig utrustning som finns just nu är:

 

Svart pvc rör och böjar samt en massa andra bra att ha grejer.

 

Skummare: Nyos Quantum 120.

 

Synergy reef mediareaktor.

 

Tunze osmolator.

 

Marco rocks.

 

Doserpump är inte bestämt än med det lutar åt en Jebao med tillhörande behållare. Har heller inte bestämt vad för typ av streamer jag ska ha i burken så lite kvar att klura på helt enkelt...

 

Rörpul står på schemat i dagsläget men jag ska försöka uppdatera vartefter med lite bilder.

 

 

Mvh Lille Skutt

 

 

 

 

IMG_3639.jpg

IMG_3807.jpg

IMG_3808.jpg

IMG_3809.jpg

IMG_3811.jpg

IMG_3825.jpg

 

IMG_3976.jpg

IMG_3977.jpg

IMG_3979.jpg

IMG_3988.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...
  • 2 månader senare...
  • 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...