Gå till innehåll

Uppgarde

Rekommenderade inlägg

Det tar ju tid att få hem allt i rätt ordning ! Närmare två månader ,  men nu så är man med i matchen, blanda i salt och i med pump å snurra runt i en timme  packa upp sten från Triton jättefin sten tycker ja  men va vet ja  det är ju helt nytt för mej   Men det liknar ju raukar å det har vi gott om här på ö-en så jag är helnöjd. Startbakterier å thera p samt special blend  hoppsan trall den luktade inte hallon precis! så nu är det bara å vänta  grumligt i början men bättre efter ett dygn lägger upp två bilder start å efter ett dygn Med vänlig hälsning, Göran 

image.jpeg

image.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Mina första invånare 4 st turbosnäckor! Snacka om att vara effektiva dom käkar konstant 24 timmar om dygnet, mitt första tecken på liv i kuben var för två dygn sen kiselalger  men som sakt var dom fyra matvraken har tagit hand om den saken mycket bra tycker ja . Lite höga värden på no3 (15)salt1026 kh3.6 ph8,0 no2 0,05  det är va ja kan mäta för närvarande 10 dagar i drift så det lär nog hända en del den närmsta tiden Med vänlig hälsning, Göran

image.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Så var det då dax att få två nya husdjurtill hemmet,clownfiskar så otroligt söta å färggranna pigga, samt matvrak söker efter mat 24 timmar om dygnet så det gäller att hålla igen å inte mata för mycket! Vilket är mycket svårt  man har ju ingen aning nu i början samt lite svårt att avgöra mängd med krossad frysfoder? För dom här små clownerna är ju helt galna i maten .

On 19 mars 2016 at 18:30, Uppgarde sa:

Mina första invånare 4 st turbosnäckor! Snacka om att vara effektiva dom käkar konstant 24 timmar om dygnet, mitt första tecken på liv i kuben var för två dygn sen kiselalger  men som sakt var dom fyra matvraken har tagit hand om den saken mycket bra tycker ja . Lite höga värden på no3 (15)salt1026 kh3.6 ph8,0 no2 0,05  det är va ja kan mäta för närvarande 10 dagar i drift så det lär nog hända en del den närmsta tiden Med vänlig hälsning, Göran

 

 

image.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...