Phimani Postat 26 mars 2016 Postat 26 mars 2016 Har ett nystartat RSM 130 och vi är blåbär på detta med salt. Vi har tidigare haft ett "ihopplock" med öppen topp på ca 80 liter. Nu har vi plötsligt prblem med att det är för varmt i karet. Det är ca 20 grader inomhus, karet står helt fritt från solljus, doppvärmaren är avslagen, fläktarna är på och i det mindre karet som fortfarande är aktivt och står precis bredvid så håller sig temp stadigt på 25 grader. I RSM-tanken är det 30-32 grader. Goda råd emottages tacksamt Citera
Victor Kohle Postat 26 mars 2016 Postat 26 mars 2016 Prova att ta ut doppvärmaren. De kan hänga sig i påslaget läge. Citera
Ouscazz Postat 26 mars 2016 Postat 26 mars 2016 Ett vanligt problem med RSM130. Öppna främre delen av locket så borde tempen sjunka något. Att byta ut befintliga fläktar mot kraftigare kan också hjälpa. Citera
Phimani Postat 26 mars 2016 Författare Postat 26 mars 2016 Jag misstänkte nästan det, det är så "stängt och kompakt". Citera
smedberg Postat 26 mars 2016 Postat 26 mars 2016 Det finns ett hål i bakkant för en extra fläkt Skickat från min SGP611 via Tapatalk Citera
Phimani Postat 27 mars 2016 Författare Postat 27 mars 2016 Japp, det har vi förstår. Rekommendationer på fläkt? Byte av ljuskälla för att hålla värmen nere, kan det vara ngt? Citera
Lasse Postat 27 mars 2016 Postat 27 mars 2016 (ändrat) Den lilla fläkten brukar fungera bra. Kommer inte ihåg dimensionerna just nu men du kan köpa vilken datafläkt du vill som passar i det facket. Byte av ljuskälla fungerar också om man är lite händig. Se min tråd om Lasses RSM på sid 11 finns en beskrivning hur jag gjort med fläkten. Någonstans i mina trådar så finns bilder på hur jag byggt min senaste variant av LED i ett RSM - hittar det dock inte nu Om du beslutar dig för att bygga om så kan jag försöka hitta bland mina bilder senare. MVH Lasse Ändrat 27 mars 2016 av Lasse Citera
Phimani Postat 27 mars 2016 Författare Postat 27 mars 2016 Tusen tack! Gott att kunna fråga och få hjälp av proffsen när man är ett äkta blåbär Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.