DSB Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 En väldigt bra artikel om "ljus".http://www.advancedaquarist.com/2005/12/aafeature2 Citera
Clownen Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Intressant artikel. Enda tillägget jag skulle vilja göra är att vissa koraller blir bruna om de får för mycket ljus, inte bara om de får för lite (eller missade jag detta i texten?). Exempel på detta är discosoma, men artikeln var nog mest inriktad mot sps antar jag. Vet inte om även sps kan bli bruna om de får för mycket ljus. Någon som vet? Citera
Ingvar Hellmalm Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Intressant artikel. Enda tillägget jag skulle vilja göra är att vissa koraller blir bruna om de får för mycket ljus, inte bara om de får för lite (eller missade jag detta i texten?). Exempel på detta är discosoma, men artikeln var nog mest inriktad mot sps antar jag. Vet inte om även sps kan bli bruna om de får för mycket ljus. Någon som vet?Ja det kan de bli om det är fel spectrum. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.