Gå till innehåll

Ta med fisken eller ej?


Clownen

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Jag ska åka bort under julen till släktingar och hade tänkt ta med mina Banggaier som nu är tre månader. Nu blev resan kortare än beräknat, mellan den 23e (morgon) och den 27e (eftermiddag), dvs 4 dygn utan mat. Jag undrar om jag skulle kunna lämna fiskarna hemma eller ej. Är de tillräckligt gamla att överleva några dagar utan mat? Jag har en automatisk artemia kläckare som kommer att förse dem med mat under ca två dagar dock ej i lika stora mängder som normalt.

God jul på er!

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en annan idé; man kanske skulle kunna ladda den automatiska foder apparaten med artemia ägg och låta dessa landa i artemiakläckaren... Kan det fungera tror ni (kanske blir fuktiga)? Men då blir huvudkaret utan mat, vilket i och för sig inte gör så mycket.

Ambivalent, vem, jag? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De klarar sig utan mat. Bör inte vara några problem.

Själv kör jag oftast med flera foder kulturer samtidigt. Jag tillsätter en lagom mängd med phytofeast för att färga vattnet ljust grönt. Sen tillsätter jag rotifers och artemia som äter av phytofeast och därmed blir berikade. Rotiferna och artemian blir sedan föda till ynglen.

Genom att använda levande föda kan man tillsätta en hel del utan att vattnet blir dåligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...