Keller Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Hej, Jag har funderat lite på Ozon. Jag vet precis ingenting om det. Hur använder man det? Hur kopplas det in och hur "doserar" man osv. Alla tips och råd uppskattas. =) Citera
petnym Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Här finns länkar till flera läsvärda artiklar: http://www.akvariewiki.se/index.php?title=Ozon Citera
petnym Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Själv kör jag ozon direkt in i skummaren, låg nivå ca 15 min varje natt, i mitt lilla akvarium, och kontinuerligt dygnet runt med en setup liknande den på filmen i mitt stora akvarium (notera att den tomma reaktorn i filmen skall vara fylld med aktivt kol), samt med en extra hemmabyggd luft/vattenavskiljare med aktivt kol för utgående luft. Citera
Keller Postat 10 maj 2016 Författare Postat 10 maj 2016 Tack tack, väldigt mycket information i den där länken. Nästan lite väl detaljerat... Hehe Jag tänkte försöka mig på det här och göra det så enkelt som möjligt. Jag har en BM5 skummare, funkar den att köra med? Sen tänkte jag handla en Sandor på Triton eller motsvarande vad de nu har på Aqua Stockholm. Någon egen reaktor för Ozonet vill jag nog undvika helst. Grejen är att jag tycker mig se lite begynnande prick på mina skunk clowner så det är huvudorsaken till att jag vill köra det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.