Warmar Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 (ändrat) Hej på er ! Efter att ha haft sötvatten i många år så har jag äntligen tagit steget till saltvatten. Valet på akvarium föll på akvastabil 275 l. Eftersom jag är ny på saltvatten försöker jag att hålla detta simpelt och enkelt till en början. Därför har jag enkla fiskar och enkla mjukkoraller. Om ni har några förslag på ytterligare fina koraller eller fiskar får ni gärna ge förslag. Till en början hade jag problem med en skummare men bytte för ett tag sedan till en deltec SC1456. Invånare för tillfället är 2 Clowner, 1 Medias Blenid, 1 putsarräcka. Det finns med andra ord utrymme för fler invånare Icke simmande invånare är: 1 Bubbeltipp anemone Pachylclacularia Violacea Xenia Umbellata Uppstart av akvarium. Första stenarna på plats. Mitt första försök att bygga revpelare med död levandesten. Ändrat 15 maj 2016 av Warmar Citera
Olle Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 Ser jätte fint ut. Men kommer du åt och skrapa sidorutorna från alger? Citera
Warmar Postat 18 maj 2016 Författare Postat 18 maj 2016 Nej ett problem är ju de där med skrapningen... Scapen är inte anpassad för skrapning över hela karet. Får kanske fundera vidare på de. Ljuset är 4*39w T5 utan reflektorer. Än så länge.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.