jonasroman Postat 19 maj 2016 Dela Postat 19 maj 2016 Jag har haft lite tid idag över och till slut skrivit ihop en artikel om CO2/karbonat-jämnvikten... Det kan nog finnas en del småsaker just rörande pKa mm, som en kemist inte helt godkänner, men i stora drag tror jag det skall stämma. Detta är min bild av det hela, som jag snickrat ihop utifrån det jag läst mm. Den kanske är på sina ställen inte den lättaste artikeln för alla att läsa, men verkligen kul om någon tar sig tid att läsa den o försöka förstå. Hoppas jag lyckas, annars är det mitt fel:-) Mvh Jonas Roman CO2-jämnvikt.pdf 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BatmanGefle Postat 20 maj 2016 Dela Postat 20 maj 2016 Bra skrivet tycker jag! Du förklarade pKa så jag nu (äntligen) fattar vad det innebär. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 20 maj 2016 Författare Dela Postat 20 maj 2016 3 timmar sedan, BatmanGefle sa: Bra skrivet tycker jag! Du förklarade pKa så jag nu (äntligen) fattar vad det innebär. Skickat från min iPhone med Tapatalk tusen tack, vad glad jag blev:-) 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 21 maj 2016 Författare Dela Postat 21 maj 2016 OBS!: Jag har ändrat en hel del i min artikel om CO2 mm, då jag skrev fel pKa värden!!, råkade skriva värdena för sötvatten, men nu är det korrigerat o därmed skrev jag om hela det sista kapitlet. Första versionen, släng den, bränn den på bål! Version 2.0 gäller! Jonas CO2 jämnvikt, ver2.0.pdf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 21 maj 2016 Författare Dela Postat 21 maj 2016 moderator får gärna ta bort version 1:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.