PeterB Postat 25 december 2005 Dela Postat 25 december 2005 Jag undrar om någon av er har erfarenhet av de kompletta akvarieset för saltvatten som säljs. Vad jag förstår är det främst Deltec och Aqua Medic som har sådana kompletta set med akvarium, pumpar, skummare, sump etc. och jag undrar vad ni anser om dem. Vilket av dem är bäst? Är det ett bra och enkelt sätt att komma igång med saltvatten på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 december 2005 Dela Postat 25 december 2005 Jag har ett AquaMedic percula 90 funkar bra med detta lätt att få det att funka utan en massa nödvändigt ont som "erfaren" saltvattensperson ofta kan tycka att det skall man ha eller måste.Nu så här efteråt så kan jag ändå tycka att den inbyggda sump i denna modell är förliten eller svår att komma åt utav att hänga över hela karet. brist på plats om man vill ha en annan skummare etcKöpte detta för att just slippa en extern sump men ändå så sneglar man att göra om det. antar att det är för man ser möjligheterna med en större sump och under karet.Deltec´s system har ju sin sump under karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Deltec karen är ju kanon!Kostar en bra slant - men ändå ingen rip-off Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterB Postat 26 december 2005 Författare Dela Postat 26 december 2005 Tack så mycket för era snabba svar, Wrang och Greger! Jag kommer att titta närmare på Deltec och Aqua Medic och försöka komma igång med denna fina hobby så snart som möjligt! God fortsättning!Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 Rekommenderar Deltec. Mycket mer för pengarna än Aqua Medic. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterB Postat 27 december 2005 Författare Dela Postat 27 december 2005 Tack Lejonkungen!mvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 Här kan du titta och läsa lite om mitt Deltec: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7408 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterB Postat 28 december 2005 Författare Dela Postat 28 december 2005 Tack Johan! Efter den tråden känns det som det blir ett Deltec!Gott slut & Gott Nytt!Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Roger_w Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Hejsan!Hoppar in å stör lite i den här tråden. Någon som vet något om AM:s nya akvarium, Anthias 120? /Roger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.