jonasroman Postat 15 juni 2016 Dela Postat 15 juni 2016 Jag har noterat ett mkt intressant o i mitt kar mkt tydligt samband. Har efter lite sökning sett att fler akvarister på utländska forum noterat samma sak och till sist har jag även hittat en del vetenskap som belägger teorin: nämligen, dinoflagelater tycks kunna konkurera ut cyano! Jag med en del andra har noterat att man sällan har dino o cyano samtidigt. Jag har alltid haft lite cyano o sumpen, ej störande men alltid något. Fått dino i sanden i visningsdelen sedan 2v. Sedan dess inte ett spår av cyano i sumpen! Och faktiskt har jag noterat det omvända också men inte lika tydligt, att om man har mkt cyano har man inte dino. Det jag tror mig minnas att jag läst bla är att dino äter cyano!...kan alltså va en delförklaring. Sambandet hos mig just nu är mkt tydligt där cyanon lika plötsligt som dinon kom , försvann. Eller kan det vara ett toxin som dinon släpper? Som hämmar cyanon?... Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.