snettan Postat 19 juni 2016 Postat 19 juni 2016 Har installerat bali programmet men hur ställer jag in tiden när det ska tändas och släckas Citera
Yodelking Postat 19 juni 2016 Postat 19 juni 2016 Bali startar den tiden som programmet säger (08:00) om jag minns rätt. Så du har 2 sätt att "lura" den till att t.ex. starta 10:00 istället. 1. I tabben "General Settings" på "Week-Tweak" sätter du t.ex. -2 om den ska starta 10:00 istället. (Detta får du göra på alla veckodagar, alternativt sätta -3 på lördag och söndag som du vill ha ljuset något senare på kvällen på helgen.) eller 2. På tabben "General Settings" vid "Date/time settings", kryssa i "User time" och skriv en annan tid på klockan, så att du lurar den till att tro att den är något annat. Så t.ex. om klockan är 08:00 så skriver du att den är 06:00 så börjar ljuset två timmar senare. Nu har jag programvara för en annan lampa, så dessa inställningar KANSKE finns på någon annan tab. Har för mig att klockan funnits i tabben "System" på någon. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.