pontus.silfver Postat 19 juni 2016 Postat 19 juni 2016 Hej, Dessa har ploppat upp, ca 3st i ett 1.5 veckor gammalt kar. Vet ni vad det kan vara? Citera
Johan Svensson Postat 19 juni 2016 Postat 19 juni 2016 Ser inte ut som en glasros. Liknar mer en Palythoa. Isf är den extremt giftig. Googla Palythoa/Protopalythoa innan du vidtar några åtgärder. / Johan Citera
Vidofner Postat 20 juni 2016 Postat 20 juni 2016 Japp, inte en glasros utan en palythoa. Vidta stor försiktighet. Jag hade bara slängt stenen i skogen. Citera
bjomat Postat 20 juni 2016 Postat 20 juni 2016 Ja grabbarna innan har helt rätt. Protopalythoa eller palythoa med det extremt giftiga palytoxin i sig. Citera
pontus.silfver Postat 20 juni 2016 Författare Postat 20 juni 2016 Tack för svar, ser onekligen ut som en palythoa. kommer att behålla den i och vara extra varsam. Citera
Mattias Fors Postat 13 juli 2017 Postat 13 juli 2017 Hallå, gammal tråd men tyvärr aktuellt ämne. Denna gynnare följde med en bit levande sten tillsammans med en BTA och några knappar. Jag har googlat mycket på Aiptasia, och i de beskrivningar jag sett jämförs den med en palm, men denna har väldigt kort "stam". Då jag förstått att det finns knappt ett 20-tal varianter Aiptasia, så gissar jag att detta trots allt är en? Citera
Purre Postat 13 juli 2017 Postat 13 juli 2017 Hej. Ja den stora, i mitten av bilden, tycker jag ser ut att vara en glasros. Mvh / Per Citera
Mattias Fors Postat 13 juli 2017 Postat 13 juli 2017 Tack Per, det är den jag avsåg (det andra är knappar, men färgen återges inte korrekt). Jag tog det säkra före det osäkra och avlägsnade den ur karet. Med vänlig hälsning Mattias Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.