sebastianboos Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 hrmmm, när vi tog bort granen idag så såg jag salt på utsidan av akvariet i en fog.. jag tror inte att detta är så himla bra... ursäkta för stora bilder Citera
Dykaren Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 Torka av ordentligt och se efter om det kommer nytt. Det kan ju även vara spill och stänk ovanifrån. Det behöver inte vara en läcka. Citera
sebastianboos Postat 27 december 2005 Författare Postat 27 december 2005 mmm, har gjort det.. får se om det kommer mer Citera
jimmy Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 Lite dåliga bilder men det ser ut som om det är en luft ficka i siliconet du kanske kan fylla på med nytt å trycka ut luften Citera
sebastianboos Postat 27 december 2005 Författare Postat 27 december 2005 mm, har pratat med min lokala handlare. det var inga problem att få ett nytt kar om det springer läck iallafall.. tur det... Citera
Klubbsson Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 Det gröna nätet på bilden vart har du hittat det? Citera
sebastianboos Postat 27 december 2005 Författare Postat 27 december 2005 det var ngt som min lokale handlare hade hemma, det är en slags korg som är byggbar men vi klippte lite i den för att jag skulle ha en ställning till min skummare... Citera
sebastianboos Postat 29 december 2005 Författare Postat 29 december 2005 ok,, det kommer fortfarande salu ut ur fogen, men det är inte mycket... det går säkert att täta med lite silikon... men skall man göra det och våga chansa på att et håller sen? eftersom det är ett nytt akvarie så kan jag ju få ett nytt för att vara på den säkra sidan... Citera
Dykaren Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Ta ett nytt om det inte är allt för mycket besvär med bytet. Chansa aldrig med vattenläckor! Citera
sebastianboos Postat 29 december 2005 Författare Postat 29 december 2005 nä, det var det som jag tänkte på.. men visst det kommer ju att bli jobbigt att byta det är ju en del jobb... hehe Citera
sebastianboos Postat 10 januari 2006 Författare Postat 10 januari 2006 Ok, nu har jag inte svarat i denna tråden på ett tag.. haft lite & göra fick ett nytt akvarie som min lokala handlare tog hem. så jag stak iväg och hämtade det. kom hem... tömde det gamla akvariet i en stor 300L´s vatten tunnaoch sen så packade jag upp det nya... Vaf*n en spricka i bottenglaset... trött blev jag och körde upp igen.. sur blev han med men handlaren rignde och försökte få tag på säljaren.. långt om länge så fick han tag i hnm. och jo självklart skulle de fixa ytterligare ett...men nu var det ju trettonhelgen.. (tors) så de kunde inte skicka det förrän på måndagen...!!!!!!!!!!! jag var uppe ida och hämtade det nya akvariet.. utan sprickor.. satte igång det och fyllde i vatten.. läckte gjorde det inte heller.. så tog jag det nya ytter filtret som jag köpte i torsdags med. pffft sade det så kom det en liten vidpust och det var DÖTT... nu började jag bli lite smått irriterad.. hehe körde upp till handlaren och fick ett nytt pumphuvud. kom hem och satte igång pumpen.. klockrent tänkte jag.. lite ljus behövdes tänkte jag så jag slog till den ibyggda timern... INGET... nu nu brister portarna ner till ... ljuset fungerar inte.. undrar om jag skall se mig om efter en ny handlare hehe nä handlaren är det inget fel på men skiten som jag köpt... jag blir så TRÖTT får se vad han säger imorgon... Citera
Laggeman Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Ser ut som du lyckats få all tur på en gång! Citera
sebastianboos Postat 10 januari 2006 Författare Postat 10 januari 2006 hehe... japp ville bara skrika innan tur att svärmor satt i köket och lekte med krabba nr 2 som jag hittat när jag flyttade Ls... ;9 hehe Citera
nemo Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Du kan ju trösta dig med att nu kan det väl bara gå bättre,,PS Lycka till ! Citera
sebastianboos Postat 11 januari 2006 Författare Postat 11 januari 2006 hehe får göra det har nog kommit på vad det är som är fel med ljuset det är nog den innbyggda timern i locket. skall snart tag och byta till den gamla och se vad som händer. kanske Eureka.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.