Gå till innehåll

RTN


per.w

Rekommenderade inlägg

1 timme sedan, per.w sa:

GHL eller Arka???

 

Jag skulle köpt Ghl, men varför vet jag inte. Båda är nog bra.
Sen är frågan hur bra/dåliga olika dospumpar är egentligen. Är det verkligen mer problem med säg Jebao eller är det bara en förutfattad mening som spridit sig ? Grotech kostar tex ca 4 gånger så mkt som en Jebao. Man brukar såklart få vad man betalar för, men är det så även i detta fall, eller är det vad vi TROR/intalat oss ? När jag plockade isär min Grotech så andades det allt annat än kvailtet. Ingen isolering av chassit, så det hade läckt in, och jag var tvungen att torka ur och demontera lite grejer. motorer till varje pumphuvud, ett kretskort ( utan fuktskydd överhuvudtaget ) en display. Thats it. Resten är en tom plastlåda.

Ord fr Reef Central om Jebao ( nu med nya pumpar och hårdvara tydligen ):

" The good part of the jebao doser was it's accuracy. during calibration it was able to calibrate 100ml with almost 100% accuracy!  "
" Its essentially a profilux ghl doser. The pump heads are quite robust and the motors seem to be decent quality. The body has a cheap plastic/hollow feel to it. The buttons are not that precise.  "
" After two months' use, it works great. Doesn't stretch the rubber/vinyl/whatever tubing by the pump heads. Very easy to program/calibrate. So far, so good.  "
" I checked mine after two months of use, still spot on. I'm only dosing 30 mls a day with each of pump 1 and 2.  "

Era erfarenheter, och isf vilken annan modell jämför ni med ?

Ändrat av runstenen
  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...