wrang Postat 21 augusti 2016 Postat 21 augusti 2016 Funderar om jag ska köpa mig denna lampan 4x39watt T5 och 2x75watt led. http://www.giesemann.de/726,2,,.html https://reefbuilders.com/2014/11/03/giesemann-aurora-ledt5-hybrid/ NÄn som kör med denna och kan komma med ett utlÄtande /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
sundvall Postat 21 augusti 2016 Postat 21 augusti 2016 Jag funderar pÄ samma sak. valet för mig stÄr mellan giesemann eller pacific sun hybrid svÄrt att hitta mycket info om giesemann lampan tyvÀrr, har sett en och finishen Àr grym pÄ dom tycker sjÀlv att den klÄr ps rampen i design med hÀst lÀngder. men aldrig sett en lysa tyvÀrr, sÄ denna trÄd följer jag med stort intresse.  Citera
wrang Postat 21 augusti 2016 Författare Postat 21 augusti 2016 Kollat pÄ en Pandora Hyperion S 2x75W + 4x39W 700:- Àn giesemann aurora fler kanaler att styra men sÄ har jag bara hört negativt om deras programvara Ä software men det kanske bara Àr handhavande fel sa en annan. PS kan man Àven styra med iOS (Mac) Medans GM Àr Google play app. Men det blir nog en GM dÄ jag vart en Giesemann fan frÄn börjat /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
wrang Postat 21 augusti 2016 Författare Postat 21 augusti 2016 "AURORA HYBRID 4 x 39 Watt + 2 x 75W LED Storlek 900x437x99 mm 4 x 39 Watt T-5 dimbar 2 x LED Board max 170 Watt TÀcker ca 130 x 85 cm. " Skulle vilja veta om det en stor drivare som extern del för lampan eller om den Àr inbyggd /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
sundvall Postat 21 augusti 2016 Postat 21 augusti 2016 har sett en giesemann med 4x led board och 4x80w t-5 den har 230v direkt in sen har den Àven 2st stora drivdon. vÀljer sjÀlv mellan den ps lampan eller giesemann men mÄste ha 4x75w + 4x80w förhoppningsvis sÄ fÄr jag se en gisemann aurora live imorgon. PS lampan har vÀl dubbla diod plattor alltsÄ Àr det 4x75w sÄ Àr det totalt 8st diodplattor eller har jag fel. Citera
wrang Postat 21 augusti 2016 Författare Postat 21 augusti 2016 har sett en giesemann med 4x led board och 4x80w t-5 den har 230v direkt in sen har den Àven 2st stora drivdon. vÀljer sjÀlv mellan den ps lampan eller giesemann men mÄste ha 4x75w + 4x80w förhoppningsvis sÄ fÄr jag se en gisemann aurora live imorgon. PS lampan har vÀl dubbla diod plattor alltsÄ Àr det 4x75w sÄ Àr det totalt 8st diodplattor eller har jag fel. PS lampan finns med 2x145 eller 2x75 Men jag bestÀller en Giesmann LÀste nÄn stans att den lilla 600mm Àr inbyggd kanske den 900mm lÄnga med sÄ bara en sladd, letar febrilt efter info /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk 1 Citera
wrang Postat 21 augusti 2016 Författare Postat 21 augusti 2016 (Ă€ndrat) BestĂ€llt en Giesemann AURORA HYBRID 4 x 39 Watt  2 x 75W LED  drivaren Ă€r inbyggd i denna enheten sĂ„ ingen extern box manual http://www.giesemann.de/PUB/Bedienungsanleitungen/AURORA-aquariumlight_EN.pdf  mer infohttp://www.salzwasserwelten.de/produkttests/beleuchtung/giesemann-aurora-s/ Ăndrat 21 augusti 2016 av wrang 2 Citera
sundvall Postat 21 augusti 2016 Postat 21 augusti 2016 Jag vart inspirerad sÄ bestÀllde mig sjÀlv en  Giesemann AURORA HYBRID 4x80W T5 +  4x75W Led blir spÀnnande att se nÀr den dyker upp =)  3 Citera
wrang Postat 1 september 2016 Författare Postat 1 september 2016 Nej tyvÀrr. Du du@sundvall ? /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
sundvall Postat 1 september 2016 Postat 1 september 2016 nÀ inte jag heller verkar vara lite leverans tid pÄ ramperna tyvÀrr Citera
wrang Postat 1 september 2016 Författare Postat 1 september 2016 nÀ inte jag heller verkar vara lite leverans tid pÄ ramperna tyvÀrr Har du fÄtt nÄtt prel datum /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
sundvall Postat 1 september 2016 Postat 1 september 2016 nÀ tyvÀrr vart bestÀllde du ifrÄn?? jag bestÀllde av emil pÄ företagsakvarium den vart bestÀlld pÄ mÄndagen iaf men fÄr ligga pÄ han och kolla.  Citera
wrang Postat 1 september 2016 Författare Postat 1 september 2016 Samma stÀlle för mig men jag hÀmtar sÄ fort de anlÀnder till butiken hopas jag /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
wrang Postat 16 september 2016 Författare Postat 16 september 2016 Allt hemma. KÀnns bra som vanligt med giesemann. Men - stÄr att denna modellen 900mm har inbyggd led drivare, fel den Àr extern -2 kablar - manual enbart pÄ tyska men hittade den pÄ hemsidan. + ingÄr 4st t5 + lÀtt att hitta enheten med blÄtand via deras program för Mac - vilket lösenord? Ologiskt men 8 sista siffrorna i produktions siffrorna /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk 2 Citera
wrang Postat 16 september 2016 Författare Postat 16 september 2016 Lysrören som ingick /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk 2 Citera
sundvall Postat 16 september 2016 Postat 16 september 2016 fick min 150cm panel idag Àven fick med 2st power chrome aquablue coral och 2st giesemann actinic blue lysrör har testat men Àr inte imponerad av lysrören sÄ ska bestÀlla lite fler och testa mig fram, lampan Àr jag annars hel nöjd med, den Àr snygg och bra tryck i ledarna =) fÄtt igÄng din och vad tycker du om ljuset?? 1 Citera
wrang Postat 17 september 2016 Författare Postat 17 september 2016 SÄg det att det bara Àr 80% krÀm enligt deras default schema sÄ testa dig fram För mer krÀm i T5 orna /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
sundvall Postat 17 september 2016 Postat 17 september 2016 joo Àr inte missnöjd med krÀmen i t5:orna utan mer pÄ lysrören lite vÀl vitt med mina lysrör sÄ ska in med ett uv rör och bort med ett av dom vitare =) fÄr dÀremot inte programvaran till pc:n att starta utan mÄste köra med min android telefon. kör du med pc eller??  Citera
wrang Postat 17 september 2016 Författare Postat 17 september 2016 Nej jag kör Mac. Konstigt att de lÀgger med olika lysrör. Lite svÄrt att fÄ till ljuset just nu dÄ karet Àr tomt.... /Christian Skickat frÄn min iPhone 6s med Tapatalk Citera
Starfight Postat 13 oktober 2016 Postat 13 oktober 2016 Hej! Ăr det nĂ„gon som fĂ„r programvaran till PC att fungera? Mobilappen fungerar iaf. Har mailat Giesemanns support 2ggr men dĂ€r fĂ„r man inget svar, dĂ€r emot fick jag svar pĂ„ deras facebooksida nĂ€stan direkt. Dom svara att dom inte vet om nĂ„got problem med att programvaran inte skulle fungera, sedan fick jag inte mer hjĂ€lp dĂ€r. SĂ„ det Ă€r vĂ€l bra om fler rapporterar till dom att den inte fungerar.  Tycker det Ă€r lite jobbigt att sitta med appen i luren och pilla, det blir sĂ„ jĂ€kla smĂ„tt.  /Niklas  Citera
sundvall Postat 13 oktober 2016 Postat 13 oktober 2016 30 minutes ago, Starfight said: Hej! Ăr det nĂ„gon som fĂ„r programvaran till PC att fungera? Mobilappen fungerar iaf. Har mailat Giesemanns support 2ggr men dĂ€r fĂ„r man inget svar, dĂ€r emot fick jag svar pĂ„ deras facebooksida nĂ€stan direkt. Dom svara att dom inte vet om nĂ„got problem med att programvaran inte skulle fungera, sedan fick jag inte mer hjĂ€lp dĂ€r. SĂ„ det Ă€r vĂ€l bra om fler rapporterar till dom att den inte fungerar.  Tycker det Ă€r lite jobbigt att sitta med appen i luren och pilla, det blir sĂ„ jĂ€kla smĂ„tt.  /Niklas  hej hade sjĂ€lv samma problem sĂ„ mailade giesemann och jag fick tillbaka denna zip fil. bara packa upp och köra direkt fungerar klockrent pĂ„ alla mina dataorer. nu har jag dĂ€remot problem med att min ramp tjuter (frekvens ljud), inte bara ett svagt pip utan det blir högt riktigt högt har ni problem med att era lĂ„ter eller??  FuturaBT.zip 1 Citera
Starfight Postat 13 oktober 2016 Postat 13 oktober 2016 Den filen fungerar inte hos mig, samma problem med den tyvÀrr. Tack för att du postade den iaf. Kör du windows 10? Min ramp Àr knÀpptyst Àn sÄlÀnge iaf. Citera
sundvall Postat 13 oktober 2016 Postat 13 oktober 2016 28 minutes ago, Starfight said: Den filen fungerar inte hos mig, samma problem med den tyvÀrr. Tack för att du postade den iaf. Kör du windows 10? Min ramp Àr knÀpptyst Àn sÄlÀnge iaf. JasÄ men skicka din mail i ett pm sÄ ska jag vidarebefordra mailet kan hÀnda att jag blandat ihop filerna. Jo kör sjÀlv med Windows 10 Mvh Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.