Gå till innehåll

Tritonmetoden - Hur börjar man?


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Ja, jag vet.. använd sökfunktionen i forumet. Jag har sökt men hittar inte vad jag söker.

 

Intresset har väckts för Tritonmetoden och jag funderar på att prova om det är så bra som de flesta användare säger.

Är det någon som har, eller vet om, en tråd som berättar hur man startar upp Tritonmetoden med refugium?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en länk till tritons officiella forum: http://forum.triton.de/viewforum.php?f=33&sid=0d10e0f9207a5eaf9eb0bec07af65960

 

Finns flera bra trådar här, men överst finns en klistrad "Beginners guide". Kör själv tritonmetoden i ett RSM 250 C med ett minirefugium i det högra sumpfacket. Inga konstigheter att starta upp, körde kalkwasser innan jag gick över till triton. Kör chaetomorpha som macroalg. Allt växer på bra idag, kört ungefär 4 månader nu, har lite låga halter av strontium som jag nu ska dosera upp med deras egna tillsatser. Annars håller sig kH stabilt på 8, doserar ca 100ml av varje. Jag håller 3a och 3b separat, efter rekommendation av andra användare. Hör gärna av dig om du har fler frågor.

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...