Magnus Johannesson Postat 25 augusti 2016 Postat 25 augusti 2016 Hej. Körde igång ett nytt kar i dagarna och har puttat i LS och Levandesand. Stenen kommer fr ett fint kr , men har mellanlandat i hink med saltvatten och värme. Efter ett dygn så hade inga värden rört sig över huvudtaget. Amm Nitr Nitra. Så jag hade ett oöppnat Red Sea Mature kit som jag tänkte att prova. Kanske det är så nu att jag kör en ny cykling i onödan. Men ville vara på säkra sidan. Har följt anvisningar och dosering enligt instr. Enligt denna instr så ska jag hamna dag 3 på värden. Ammo 1 Nitrit 0,1 Nitrat 35 Men när jag testade idag så var värdena Ammo 0,01 Nitrit 0 Nitrat ca 7 Salt är red sea coral pro. Temp 27 PH 8,2 KH ca 8 Salt 1,024 Stenen har en del skivor och en j-a massa mini ormstjärnor. Vad innebär detta i praktiken? Varför åker inte värdena upp? Citera
Ouscazz Postat 25 augusti 2016 Postat 25 augusti 2016 Om stenen kommer från ett etablerat kar kommer det inte att hända så mycket mer än så.. bara att börja plutta i levande när ammoniak är 0. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.