Kimozabe Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 Hittar ingen som säljer manometer till osmos, Aqualight har en men ska jag verkligen behöva beställa från Tyskland? Mvh Kim Citera
BatmanGefle Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 http://www.jlakvarium.se/osmos-ro/di-silikatfilter-mm/tryckmatare-10-bar.aspx Skickat från min Electrophorus electricus med Tapatalk Citera
stigigemla Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 En rörläggare eller t.ex Biltema har. Det är ju säkrare om du sätter den direkt efter en kran på kallvattenledningen med metallrörkopplingar. Jag skulle inte vilja ha den hängande i 6 mm slangen med tryck på. Citera
Kimozabe Postat 20 september 2016 Författare Postat 20 september 2016 @BatmanGefle tack för tipset. @stigigemla tänkte ha den för mätning innan membranet för att kunna se när det är dags att byta sedimentfilter. Kanske onödigt..... Mvh Kim Citera
stigigemla Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 Du kan ju länga slangen upp till manometern och buntbanda eller limma fast den så blir det mindre krafter på kopplingarna. Citera
Kimozabe Postat 20 september 2016 Författare Postat 20 september 2016 Tack @stigigemla det skall jag göra. Fick kopplat in osmosen....86liter per dygn får jag ut Kommer ta lång tid att fylla karet när jag får hem det Måste nog bli en booster, eller det kanske är något fel på osmosen/filter som är igensatta. Mvh Kim Citera
Genne Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 86 liter/dygn låter inte konstigt för mig ungefär vad jag får ut ur min vid ca: 4,5 bars tryck Citera
Kimozabe Postat 20 september 2016 Författare Postat 20 september 2016 @Genne kör du med booster eller det är bara att leva med det? Tanken av att behöva koppla in ytterligare en sak som riskerar att läcka/strula känns sådär Citera
Genne Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 Jag kör med det på det viset, har en 100liters tank för nivåreglering som jag lärt mig hur lång tid det tar att fylla. Skulle gärna få ut mer men har lärt mig att leva med det. Citera
BatmanGefle Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 På min osmos märks det ganska tydligt om jag inte spolat ur den (öppnat ventilen på slaskvattnet i ca 10min och låtit stå och spola) på ett tag... Den ger märkbart mindre vatten då. Skickat från min Electrophorus electricus med Tapatalk Citera
Kimozabe Postat 20 september 2016 Författare Postat 20 september 2016 @Genne jag tänkte ha nivågivare i sumpen och köra direkt från osmosen men får nog bli ett litet påfyllnadsfack i sumpen. @BatmanGefle ska prova att backspola membranet 10 minuter, tack. Mvh Kim Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.