jonasroman Postat 1 oktober 2016 Dela Postat 1 oktober 2016 Finns möjlighet att i Apex o andra pH datorer med för den delen att göra en manuell kalibrering ? alltså, om jag vill att pH datorn skall visa alltid samma pH vid ett visst volttal? Dvs jag vill ej kalibrera mot elektrod utan tex vill jag att om signalen in är 0mv skall datorn visa pH 7.00 osv. Jag frågar för jag vill kunna från en eventuell kommande kh maskin ge en utsignal som vilken pH dator som helst externt också kan läsa på sin pH ingång. Då vill jag ju för just den "pH" ingången kalibrera manuellt så den översätter samma varje gång det specifika volttalet i BNC kabeln mot ett pH. Själva den egentliga kalibreringen sker i kh maskinen som såklart kalibreras så den visar rätt pH som i sin tur räknas om till dKH. Men sen vill jag skicka ut den signalen o räkna tillbaka den där alltså om vi tex har ett dKH på 7.00 så skall det ge en voltsigsnal på 0mv i bnc kabeln. Men då måste ju mottagarakvariedatorn kunna kalibreras "manuellt". Fattar ni? går det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.