Kimozabe Postat 3 oktober 2016 Postat 3 oktober 2016 Vet inte om detta hamnade rätt. Jag skulle vilja ha lite input vad man ska dippa i innan man lägger dom i karantän?Kan man köra allt i Fauna marin pest controll? Vill inte ha flera olika så om den är för aggressiv så tipsa gärna om något annat, tack. Mvh Kim Citera
Strikt Postat 3 oktober 2016 Postat 3 oktober 2016 Two little fishes har en variant som heter ReVive som funkat bra för mig. Har doppat allt från acropora till lps och tom mjukisar i det. Citera
Kimozabe Postat 3 oktober 2016 Författare Postat 3 oktober 2016 Tack för tipset @Strikt, ska kolla upp det. Mvh Kim Citera
Kimozabe Postat 4 oktober 2016 Författare Postat 4 oktober 2016 Någon som provat Seachem reef dip? Den ska tydligen oxå gå att doppa allt i. Mvh Kim Citera
runstenen Postat 4 oktober 2016 Postat 4 oktober 2016 J 11 timmar sedan, Kimozabe sa: Någon som provat Seachem reef dip? Den ska tydligen oxå gå att doppa allt i. Mvh Kim Ja. Seachems Reef Dip kör jag mot eventuella aktiva åkommor. En kort dip bara brukar vara effektivt. Sen kör jag FM dippen i förebyggande syfte samt vid isättning av nyinköp. Fauna Marin är baserad på eteriska oljor och mer skonsam mot korallen. Seachems Reef Dip är jodbaserad och mer aggresiv. Citera
Kimozabe Postat 4 oktober 2016 Författare Postat 4 oktober 2016 @runstenen Ok, trodde fauna marin var aggressiv. Men då provar jag samma system Mvh Kim Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.