Caroline Postat 14 oktober 2016 Postat 14 oktober 2016 Hej har precis köpt mig ett red sea Max c 250 liters o tänkte snart starta upp en dröm jag haft länge min fråga är: för att få ett optimalt kar behöver jag komplettera detta med något? Citera
Bekolsyra Postat 16 oktober 2016 Postat 16 oktober 2016 Vad ingår det för utrustning? Extra cirkulation är nog att rekommendera, gärna oscillerande. Beroende på vart karet skall stå så finns det olika alternativ. Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera
Lasse Postat 16 oktober 2016 Postat 16 oktober 2016 (ändrat) En lista på vad som ingår vore ganska bra som Oskar säger. Annars måste jag ställa motfrågan - hur långt är ett snöre? MVH Lasse Ändrat 16 oktober 2016 av Lasse 2 Citera
Bekolsyra Postat 16 oktober 2016 Postat 16 oktober 2016 Utgår ifrån att karet är i standardutförande, dock så är jag inte upplyst om vad specifikationerna på dem är. Komplettera gärna med en lista så kommer du att få utmärkta svar. Citera
Caroline Postat 17 oktober 2016 Författare Postat 17 oktober 2016 Hej detta ingår enligt bruksanvisningen Ultra modern matching cabinet-234W (6 X 39W) T5 Linear Lighting-90° Corner with replaceable Trim Kit-MAX C-250 Rear Sump-Detachable Surface Skimmer-Media Rack-MAX C 250 Protein Skimmer-MAX C 250 2 x 2000 lph Circulation Pump-MAX C 250-Chiller Ready (Optional Chiller Kit)å Citera
Lasse Postat 17 oktober 2016 Postat 17 oktober 2016 Någon eller några streamers. Saltmätare MVH Lasse Citera
Caroline Postat 17 oktober 2016 Författare Postat 17 oktober 2016 Ok tack Lasse tips på någon bra streamers / saltmätare? behöver jag uv? Citera
Lasse Postat 17 oktober 2016 Postat 17 oktober 2016 En refraktometer - exempelvis denna (finns fler försäljare) Streamer finns många olika. själv använder jag Jebao PP8 med WiFi interface. Finns många olika streamers på marknaden. Jebao PP8 finns hos en svenska affärer och webshoppar men den utvecklade WiFi styrningen finns bara på fish street i Hongkong vad jag vet. Pumparna fungerar bra med den vanliga kontrollerna men WiFi kontrollern ger möjlighet att shemalägga olika körsätt. Titta också på säljsidorna här - Streamers brukar förekomma rätt ofta begagnade. Många använder UVC - jag gör det dock inte. Beror lite på vilken fisk du vill ha. För vissa kirurger kan det finnas fog med UVC MVH Lasse 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.