runstenen Postat 14 oktober 2016 Dela Postat 14 oktober 2016 Kör denna. Funkar riktigt bra, och har räddat mina kar en gång hittils då jordfelsbrytaren löste ngn timme efter läggdags. Blir ett jäkla liv och man kan gå upp och lokalisera felet. Om man har flera faser får man skaffa fler antar jag.http://www.ebay.com/itm/PROTECTOR-Stromausfall-Melder-SAM-1000-Stromausfallmelder-Sicherheitstechnik-/191403747572?hash=item2c908d68f4:g:RY4AAOSwdzVXvVeF Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bygert Postat 14 oktober 2016 Dela Postat 14 oktober 2016 Med tanke på frakten kan det bli billigare på Conrad. För att få varning för jordfel gäller det ju också att sätta den där grunken efter en jordfelsbrytare. Annars kan den ju ha sin poäng men bara när nån är hemma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
runstenen Postat 14 oktober 2016 Författare Dela Postat 14 oktober 2016 Precis. Man får kombinera den med ngt sms larm el dylikt om man vill köra helt safe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 14 oktober 2016 Dela Postat 14 oktober 2016 (ändrat) ProfiLux GHL har ett bra - men dyrt - SMS larm - mellan 4 - 5000 :- , För mig som övervakar större anläggningar har det räddat mycket (och förstört ett antal nätter sömn ) Men jag har nu också lyckats med att konfigurera min profilux så att jag får larm via mail - men det vaknar man ju inte av. MVH Lasse Ändrat 14 oktober 2016 av Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
runstenen Postat 14 oktober 2016 Författare Dela Postat 14 oktober 2016 1 timme sedan, Lasse sa: ProfiLux GHL har ett bra - men dyrt - SMS larm - mellan 4 - 5000 :- , För mig som övervakar större anläggningar har det räddat mycket (och förstört ett antal nätter sömn ) Men jag har nu också lyckats med att konfigurera min profilux så att jag får larm via mail - men det vaknar man ju inte av. MVH Lasse Finns mycket billigare varianter tex Vake larm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 15 oktober 2016 Dela Postat 15 oktober 2016 Vake alarm verkar ju vettig, har du den själv? Fungerar den bra? Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 15 oktober 2016 Dela Postat 15 oktober 2016 Om man bara är ute efter strömavbrott - ja. Men om man vill ha nivålarm, temperaturlarm och annat duger det inte. Dessutom svarar inte deras hemsida just nu MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 15 oktober 2016 Dela Postat 15 oktober 2016 @Lasse dom tänkte jag få via mejl, problemet med strömavbrott är ju lite värre men kan man lösa det via sms för 700 spänn istället för 4-5000 tusen så tar jag gärna det billigare alternativet förutsatt att det fungerar. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
runstenen Postat 15 oktober 2016 Författare Dela Postat 15 oktober 2016 4 timmar sedan, Kimozabe sa: Vake alarm verkar ju vettig, har du den själv? Fungerar den bra? Mvh Kim Fungerar strålande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
runstenen Postat 15 oktober 2016 Författare Dela Postat 15 oktober 2016 (ändrat) Finns en till variant på Clas O. http://m.clasohlson.com/se/GSM-larm-fjärrstyrning-Ontech-GSM-9040/Pr366257000 Denna har jag dock ej provat. Ändrat 15 oktober 2016 av runstenen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 15 oktober 2016 Dela Postat 15 oktober 2016 (ändrat) Gemensamt med bägge är att sim kortets PIN måste avaktiveras när man skaffar SIM kortet. Telenor kommer att säga att de har avskaffat - stämmer inte riktigt - de har 0000 men ändå en PIN kod. Klasses variant går faktiskt att konfigurera för nivålarm också. MVH Lasse Ändrat 15 oktober 2016 av Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
runstenen Postat 15 oktober 2016 Författare Dela Postat 15 oktober 2016 3 timmar sedan, Lasse sa: Om man bara är ute efter strömavbrott - ja. Men om man vill ha nivålarm, temperaturlarm och annat duger det inte. Dessutom svarar inte deras hemsida just nu MVH Lasse Vake larm har tempsensor man kan sänka ner i vattnet också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.