Gå till innehåll

Alarm för nattliga strömavbrott / jordfel


runstenen

Rekommenderade inlägg

Kör denna. Funkar riktigt bra, och har räddat mina kar en gång hittils då jordfelsbrytaren löste ngn timme efter läggdags.
Blir ett jäkla liv och man kan gå upp och lokalisera felet. Om man har flera faser får man skaffa fler antar jag.

http://www.ebay.com/itm/PROTECTOR-Stromausfall-Melder-SAM-1000-Stromausfallmelder-Sicherheitstechnik-/191403747572?hash=item2c908d68f4:g:RY4AAOSwdzVXvVeF

 

624418_RB_02_FB.EPS_1000.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på frakten kan det bli billigare på Conrad. För att få varning för jordfel gäller det ju också att sätta den där grunken efter en jordfelsbrytare. Annars kan den ju ha sin poäng men bara när nån är hemma.

 


 

 


 

 


 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ProfiLux GHL har ett bra - men dyrt - SMS larm - mellan 4 - 5000 :- , För mig som övervakar större anläggningar har det räddat mycket (och förstört ett antal nätter sömn :) ) Men jag har nu också lyckats med att konfigurera min profilux så att jag får larm via mail - men det vaknar man ju inte av.

 

MVH Lasse

 

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Lasse sa:

ProfiLux GHL har ett bra - men dyrt - SMS larm - mellan 4 - 5000 :- , För mig som övervakar större anläggningar har det räddat mycket (och förstört ett antal nätter sömn :) ) Men jag har nu också lyckats med att konfigurera min profilux så att jag får larm via mail - men det vaknar man ju inte av.

 

MVH Lasse

 

Finns mycket billigare varianter tex Vake larm. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gemensamt med bägge är att sim kortets PIN måste avaktiveras när man skaffar SIM kortet. Telenor kommer att säga att de har avskaffat - stämmer inte riktigt - de har 0000 men ändå en PIN kod. Klasses variant går faktiskt att konfigurera för nivålarm också.

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Lasse sa:

Om man bara är ute efter strömavbrott - ja. Men om man vill ha nivålarm, temperaturlarm och annat duger det inte. Dessutom svarar inte deras hemsida just nu

 

MVH Lasse

Vake larm har tempsensor man kan sänka ner i vattnet också. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...