runstenen Postat 29 oktober 2016 Postat 29 oktober 2016 Lps eller mjukis ... ?! Har denna korall som jag konfunderas över. Köpt som lps och ser ut som stjärnpolyper el ngt. När jag klippte några bitar igår såg jag att stenen inte var ngn sten utan skelett. Kan iofs vara ett gammalt skelett från annan korall som den växer utanpå. Verkar inte vara orgelkorall då den är slät med indragna polyper. Ngn ide ? Citera
Lasse Postat 29 oktober 2016 Postat 29 oktober 2016 Googla på goniopora eller alvepora MVH Lasse Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 29 oktober 2016 Postat 29 oktober 2016 Gissar på rörkorall. Leta lite info och bilder på Tubipora musica, orgelkorall, och se om det kan stämma. Mvh David Citera
runstenen Postat 29 oktober 2016 Författare Postat 29 oktober 2016 Inte Goni eller Alveopora. Kan vara tubipora men har inga direkta rör i skelettet. Jag lutar åt blå sympodium som växer på ngt gammalt skelett. Får se om fraggarnas skelett börjar läka / växa. Då blir det intressant Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.