Gå till innehåll

Hantera värdena ifrån akvariumet på bra sätt.


lennie

Rekommenderade inlägg

Vad Jag skulle vilja ha är en liten dator stående som tar alla värderna och sparar ner dem på datorn. Så att man senare kan se alla värderna. Och om något värde är fel så får man ett lärm.

Tex. Temp går under 25. då öppnas en brytare som tex starta värmaren.

Om jag inte är helt fel ut så är det dessa sakerna man ska ha koll på.

fosfat

kalsium (ca)

kh

ph

nitrit

nitrat

temp

något som hört talas om en liten box som gör detta och som man kan ansluta till en dator för sparande av informationen.

// Lennie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Önsketänkade från alla kan jag tänka mig men idagsläget är det bara

Temp, Redox, Ph, Nivå, Syre, Salthalt som man kan få detta med olika akvariestyr datorer

Finns en Ca mätare från PinPoint men hörde igår utav en annan att denna är skit. Funkar bra å korrekt men hanns hadde gått sönder 2ggr redan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Önsketänkade från alla kan jag tänka mig men idagsläget är det bara

Temp, Redox, Ph, Nivå, Syre, Salthalt som man kan få detta med olika akvariestyr datorer

Finns en Ca mätare från PinPoint men hörde igår utav en annan att denna är skit. Funkar bra å korrekt men hanns hadde gått sönder 2ggr redan

Yepp håller med, å andra sidan ger ju PH och Redox t.ex. indikationer som gör att man tar fram "den lille kemist"-lådan och mäter det andra om de inte är bra. Så det kanske räcker att övervaka dem och temp. Plus den rutinmässiga mätningen med jämna mellanrum. Det var värst vad jag låter ordentlig:ler: önskar jag var sån också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...