lennie Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Vad Jag skulle vilja ha är en liten dator stående som tar alla värderna och sparar ner dem på datorn. Så att man senare kan se alla värderna. Och om något värde är fel så får man ett lärm.Tex. Temp går under 25. då öppnas en brytare som tex starta värmaren.Om jag inte är helt fel ut så är det dessa sakerna man ska ha koll på.fosfatkalsium (ca)khphnitritnitrattempnågot som hört talas om en liten box som gör detta och som man kan ansluta till en dator för sparande av informationen. // Lennie Citera
wrang Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Önsketänkade från alla kan jag tänka mig men idagsläget är det baraTemp, Redox, Ph, Nivå, Syre, Salthalt som man kan få detta med olika akvariestyr datorerFinns en Ca mätare från PinPoint men hörde igår utav en annan att denna är skit. Funkar bra å korrekt men hanns hadde gått sönder 2ggr redan Citera
Capote Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Önsketänkade från alla kan jag tänka mig men idagsläget är det baraTemp, Redox, Ph, Nivå, Syre, Salthalt som man kan få detta med olika akvariestyr datorerFinns en Ca mätare från PinPoint men hörde igår utav en annan att denna är skit. Funkar bra å korrekt men hanns hadde gått sönder 2ggr redanYepp håller med, å andra sidan ger ju PH och Redox t.ex. indikationer som gör att man tar fram "den lille kemist"-lådan och mäter det andra om de inte är bra. Så det kanske räcker att övervaka dem och temp. Plus den rutinmässiga mätningen med jämna mellanrum. Det var värst vad jag låter ordentlig:ler: önskar jag var sån också... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.