rickard81 Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Eftersom jag upptäckte att mina anthias är duktiga hoppare så insåg jag att de behövs täckglas. Så vad ska jag satsa på glas eller acryl/plexi har ledbelysning. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
LN21 Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Ja har testat både 3mm glas och har just nu 5mm plexi. du förlorar någon % i de korta våglängderna med glas. Ja tycker dock att plexi är bättre för att de är lättare att hantera. Dock böjer sig plexi, det måste du ha med i beräkningarna. Sen repar dom sig lättare. Citera
rickard81 Postat 6 november 2016 Författare Postat 6 november 2016 Ja har testat både 3mm glas och har just nu 5mm plexi. du förlorar någon % i de korta våglängderna med glas. Ja tycker dock att plexi är bättre för att de är lättare att hantera. Dock böjer sig plexi, det måste du ha med i beräkningarna. Sen repar dom sig lättare. Tack för svar. Frågan är då om de räcker med 2mm plexi till ett kar på 150*50 eller om jag bör köra på 4mm Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
BatmanGefle Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Du har ju alternativet att köra med nät oxå. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
ikola Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Jag har 2mm plast över mitt kar nu, det bågnar rätt rejält, ska inom kort testa med 4mm istället Citera
Lasse Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Plexi har en viss förmåga att "hänga". Tror att 2 mm inte blir styvt tillräckligt MVH Lasse Citera
Lasse Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Försökt att skriva att Ikola han före men det strular MVH Lasse 1 Citera
turboadde Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Kanske räcker att lägga som en ram bara som sticker ut 5cm, om det är så att dom följer rutorna upp Citera
Kimozabe Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Kan du inte köra med raster då? Eller det kanske oxå bågnar, blir för dyrt? Mvh Kim Citera
rickard81 Postat 6 november 2016 Författare Postat 6 november 2016 Tack för alla svar så minst 4mm vid plexiglas Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
LN21 Postat 7 november 2016 Postat 7 november 2016 jupp minst 4 mm ja, kör ju med 5mm just nu och dom bågnar lite även dom Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.