Anna Theorin Postat 14 november 2016 Postat 14 november 2016 Min gula kirurg simmade rakt in i den nya sjoborren. Vilket resulterade i vad jag tror en tagg på sidan... det är som en svart prick. Ingen tagg som sticker ut dock, inte vad jag kan se. Ska jag låta det vara eller försöka fånga in kirurgen och aa jag vet inte.. försöka ta bort taggen? tror ni det kan vara dödligt? brukar fiskarna skada sig på sjöborrarna? För isåfall åker den ut. Citera
Christian J Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Vad jag hört skall sjöborretaggar (på människor) vara väldigt svåra att dra ut, försöker man bryts de bara av. Så antingen får man göra ett större kirurgiskt ingrepp eller vänta tills kroppen brutit ner taggfragmenten på egen hand. Fiskar är nog omöjliga att operera om man inte sövt ner dem först. Citera
Petter N Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Jag hade en segelfenskirurg som lyckades att få en tagg från min Diadema-sjöborre i ena ögat. Taggen lossnade dock relativt kvickt (efter ett par dagar), men fisken blev blind på detta öga. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.