SaltisLinda123 Postat 5 januari 2017 Postat 5 januari 2017 Skaffat mig en hjärnkorall / trachyphyllia, den har inte slagit ut än på någon timme hur långtid kan de ta innan den slår ut helt ? Citera
nike83 Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 vänta någon dag, kanske en vecka. om den inte är "köttig" sedan, så kan du testa flytta den. förutsätter att du har koll på ljus och vattenkemin! Citera
SaltisLinda123 Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 Tack för svar! Har koll på kemin och ljus, såg igår kväll att den hade tentacklarna ute när ljuset släcktes antar iallafall att det är ett täcken på att den är hyfsat nöjd än så länge Citera
nike83 Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 18 minuter sedan, SaltisLinda123 sa: Tack för svar! Har koll på kemin och ljus, såg igår kväll att den hade tentacklarna ute när ljuset släcktes antar iallafall att det är ett täcken på att den är hyfsat nöjd än så länge det låter som det! du kan testa att lägga en liten pellets på den så kanske den äter upp den! dra ner på cirkulationen då och se till att inga andra djur är i närheten som stjäl pelletsen. Citera
SaltisLinda123 Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 Ja precis! Tänkte testa det ikväll när jag släcker. Den ser redan lite mer "köttig" ut idag än vad den gjorde igår Citera
SaltisLinda123 Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 Nu är den i rörelse så det "köttiga" gungar till i mellanåt, den verkar tycka det är bra så. Har frysfoder hemma just nu funkar det eller ska jag köra på pellets ? Citera
per.w Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 Du får gärna posta fler bilder på den framöver då jag tänkt beställa någon/några själv och vill se litet mer hur de ser ut på plats. Mvh Per Citera
SaltisLinda123 Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 Ja visst idag ser den ut såhär fick hem den igår Citera
nike83 Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 ge det bara lite mer tid så ska du se att den blir köttig! Citera
SaltisLinda123 Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 Nu har den blivit jätte fin, kan jag mata den med frysfoder ? Eller är pellets bättre ? Citera
SaltisLinda123 Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 Nu är den matad, den drog ihop sig lite senare på kvällen släckte och gav den lite frysfoder. Hade pumpen avstängd ett tag men den gjorde inte så mycket mer än att dra ihop sig satt på pumpen igen efter ett tag så kanske den kommer igång och tar maten.. den började slemma lite efter matningen?? Hoppas det duger för den nu Citera
M1ke Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 Har noll koll på hur trach fungerar men är det så att den äter och skiter från samma mun som scolymia gör så mata inte för ofta. Kolla upp det om du inte redan vet, vore ju synd om man mata den till döds. Citera
SaltisLinda123 Postat 7 januari 2017 Författare Postat 7 januari 2017 Jo det är klart, första gången jag matar den ,köpte den i torsdags så nu väntar jag ett tag innan nästa matning Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.