crille Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 undrar om någon testat vattenlarm,finns bla på jula o classe,är det något man kan lita på Citera
Dez3d Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Jag har två stycken, liknar brandvarnare. Ena är inne i möbeln brevid sumpen och den andra under möbeln mot golvet. Som tur är så har dom inte larmat ännu, men doppar man dom i vatten så låter det som en vanlig brandvarnare. Jag tror säkert att dom är pålitliga, dock vet jag inte hur ofta batteriet skall bytas.Jag hoppas det var dessa du syftade på? Citera
crille Postat 11 januari 2006 Författare Postat 11 januari 2006 jo det var det,är ju en ganska nyttig pryl tycker jag. Citera
Dez3d Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Och en billig liten försäkring....jag sover lite lugnare i alla fall om nätterna Men...enlight Murphy's lag kommer ingen vara hemma när karet spricker! Citera
wrroomm77 Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 mmm och dom funkar ju "KANON" när man inte är hemma ......Bara en tanke Citera
crille Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 ja ungefär som en brandvarnare............ Citera
Linnex Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Jodå. Jag har blivigt väckt par ggr. En gång när skummaren skummade över och en gång när kalkmixen flödade över.Jag har ett hörnkar och gjort några rostfria bläck som jag satt i de tre hörnen med några mm mellanrum. Lödat på kabel som jag sedan har fäst bak på vattenlarmets kontaktytor. På det sättet kan man ha ett larm och sedan hur många "sensorer" men vill ha. Citera
crille Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 ja det är nog en bra grej,så sover man nog bättre,(om det inte larmar) Citera
wrang Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 ja det är nog en bra grej,så sover man nog bättre,(om det inte larmar)eller tvärt om man sover sämre för att man vet att den kan larma Citera
crille Postat 12 januari 2006 Författare Postat 12 januari 2006 hehe jo man kan ju se det från flera sidor,jag är väl bara lite nojig nu vi nystart,men det är jag var gång............. Citera
Jaken Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Jag kikade också på en variant som jag såg för en tid sedan. Den såg faktiskt väldigt bra ut, men jag fick aldrig tummen ur.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7785&highlight=larm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.