Gå till innehåll

Nu börjar det hända grejjer!


wrroomm77

Rekommenderade inlägg

Jag har ju fått för mig att höja salthalten till1.025 för att korallerna ska trivas lite bättre.

är nu uppe på 1.024 o allt verkar frid o fröjd.

Nu över till frågorna.

Skummaren har börjat skumma som bara den. i dag var koppen nästan full.....jag har en aquacareskummare 700A

Tror ni det beror på den ökade salthalten?

vattnet i koppen var ganska grönfärgat.

Får man högre verkningsgrad på skummaren med högre salthalt?

Jag har en skivanemon som följde med en korallkoloni och nu har det kommit ut som en båsa vid foten eller under så att säga. håller den på att dela sig eller vad kan det vara annars?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju fått för mig att höja salthalten till1.025 för att korallerna ska trivas lite bättre.

är nu uppe på 1.024 o allt verkar frid o fröjd.

Nu över till frågorna.

Skummaren har börjat skumma som bara den. i dag var koppen nästan full.....jag har en aquacareskummare 700A

Tror ni det beror på den ökade salthalten?

vattnet i koppen var ganska grönfärgat.

Får man högre verkningsgrad på skummaren med högre salthalt?

Jag har en skivanemon som följde med en korallkoloni och nu har det kommit ut som en båsa vid foten eller under så att säga. håller den på att dela sig eller vad kan det vara annars?

Man får ofta ökad skummning när man sätter till nytt salt. Det gröna i koppen är smuts, men i och med att det skummat mycket så är det utspätt med "vanligt" saltvatten. Dra ned nivån så den inte skummar så mycket och ha lite koll på den och justera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...