Gå till innehåll

Karro & Anders 450 liters


Karoline

Rekommenderade inlägg

Hallå allihopa!

Här kommer lite fisk bilder. Rutan är tyvärr lite skitig.

Har dock inte köpt några nya koraller. Med våren följde brunalgerna. Kör med osmosvatten nu men det kommer nog ta lite tid att få bort allt.

otroligt snygga, flera av mina drömfirrar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Jättefina fiskar! kanonfint akvarie i övrigt och en väldigt grön ödla ;)

Är ni inte oroliga att draken ska käka upp mandarinen och möjligtvis clownerna?

Antar att det är en Volitans?

Tack, och dessutom gissade du rätt! ;)

Orolig är man varenda dag fast varje morogn är de små kvar.

Han har varit i en vecka nu och verkar inte bry sig så mycket, han tar maten som vi ger honom direkt. Jag antar att så länge han är mätt så får de små vara kvar.

Ser vi att han försöker ta clownerna så får de flytta.

Förresten så tror vi att vi har ditt gamla 860 liters kar här hemma under uppstart, vi hämtade det hos Göran. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, och dessutom gissade du rätt! ;)

Orolig är man varenda dag fast varje morogn är de små kvar.

Han har varit i en vecka nu och verkar inte bry sig så mycket, han tar maten som vi ger honom direkt. Jag antar att så länge han är mätt så får de små vara kvar.

Ser vi att han försöker ta clownerna så får de flytta.

Förresten så tror vi att vi har ditt gamla 860 liters kar här hemma under uppstart, vi hämtade det hos Göran. :)

Jo det är väl så, om han är mätt o belåten borde han låta dem vara :)

Mitt gamla kar! Vad roligt! Vad har ni för planer för det? Då måste jag o frugan få komma o kika sen om det går bra, vi bor ju nästan grannar (Upplands Väsby) :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ja det verkar så =)

Dock skall jag sälja min kungspyton till veckan, då jag skulle behövt köpa ett större terarium till den, och har inte råd med det då det går mycket pengar till akvariet, och jag kan behöva pengarna jag får för ormen.

Skall dock sälja itll en kompis så jag får som träffa henne när jag vill =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är väl så, om han är mätt o belåten borde han låta dem vara :)

Mitt gamla kar! Vad roligt! Vad har ni för planer för det? Då måste jag o frugan få komma o kika sen om det går bra, vi bor ju nästan grannar (Upplands Väsby) :)

Fan vad kul... Ni är hjätligt välkomna!

Vi ska ha det så man ser igenom det.

Ännu har vi inte kommit så långt, men om två helger ska det i sten. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utanför saltburken så är leguaner mina älsklingar.. Hade ett lekpar på 155 respektiv 180 cm långa som jag haft i flera år sen dom var små. Tyvärr dog honan efter att hon lagt ägg en gång (känsliga efter graviditeter) och jag tröttnade o sålde Sixten oxå till en mycket duktig reptilkille... Samma ögonblick som jag skaffar hus så ska jag skaffa en ny ödla, för ett mer sympatiskt djur vid rätt hållning får man leta efter..

Saltburken ser fin ut oxå.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ja det verkar så =)

Dock skall jag sälja min kungspyton till veckan, då jag skulle behövt köpa ett större terarium till den, och har inte råd med det då det går mycket pengar till akvariet, och jag kan behöva pengarna jag får för ormen.

Skall dock sälja itll en kompis så jag får som träffa henne när jag vill =)

Va tråkigt, men ändå skönt att hon finns i närheten. De blir ju som en familjemedlem. Vi satsade på yoda innan vi akvariet på riktigt, så nu har hon ett halvt rum. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utanför saltburken så är leguaner mina älsklingar.. Hade ett lekpar på 155 respektiv 180 cm långa som jag haft i flera år sen dom var små. Tyvärr dog honan efter att hon lagt ägg en gång (känsliga efter graviditeter) och jag tröttnade o sålde Sixten oxå till en mycket duktig reptilkille... Samma ögonblick som jag skaffar hus så ska jag skaffa en ny ödla, för ett mer sympatiskt djur vid rätt hållning får man leta efter..

Saltburken ser fin ut oxå.....

Oj... 155 är stort för en hona i Sverige.

Hoppas att lill tjejen blir maffig, hon är 1 år och 8 mån och är 120 cm lång.

Dom är underbara! Hoppas verkligen att du får möjligheten att skaffa en ny sen.

Vi kommer snart att påbörja en ny tråd om våran salt uppdatering.

Kul att du tycker att burken ser bra ut :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...